QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 februari 2011

Mannfolk #%¤#!!!!

Igår när jag bakade bullar, så pep tvättmaskinen om att den var färdig, så jag bad Maken hänga upp tvätten. Jodå, det skulle han göra.
Nu hängde det redan torr tvätt i torkskåpet, så jag var dum nog att förutsätta att han plockade ut den torra tvätten först. Ja vad tror ni? Nä. In med den våta tvätten bland den torra! Er det mulig å være så  korttenkt??? Jag blir helt matt.

Här ska allt in med tesked, det är uppenbart.....

34 kommentarer:

  1. Fullt möjligt! Känns igen! Tyvärr!
    Kram till dig på Alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja man undrar hur dom tänker ibland :)
    Alla karlar borde gå en husmorskurs,nästan alla ifall är de bäst jag skriver så jag inte får bombbrev :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skulle kunne varit jag hahaha 1 helgen i april är jag i oslo, ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag känner också igen detta!

    SvaraRadera
  5. Han kan få gå på kurs hos min son. Igår när jag vikt ihop alla lakan och lagt in dem i linneskåpet så upptäcker sonen att några fortfarande är fuktiga, det upptäckte inte jag. Så han plockade ner den torra tvätten i badrummet och hängde upp de fuktiga lakana. Häpp! Han kan lånas mot shyst käk och en guidad tur i Oslo! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror dom gör det med flit!
    För de hoppas att de inte ska behöva hjälpa till igen. Och då kommer nästa fundering: hjälper till gör man väl när man gjort sin del och börjar göra andras uppgifter?
    Har ingen karl att skylla på utan här får trollen skulden för allt ;)

    SvaraRadera
  7. haha. jag hade nog gjort detsamma, men lovar att lära mig av dig och inte göra så igen. :)

    SvaraRadera
  8. Ibland när jag ser mina söner "tänka själv" (dvs inte tänka alls) så låtsas jag inte om det där som jag annars sätter en ära i att tänka - nämligen att mina pojkar ska uppfostras till att bli bra män åt sina blivande flickvänner.

    Detärintemittansvar detärintemittansvar detärintemittansvar lalallalalalalallalala
    *sätter fingrarna i öronen och sjunger vidare*

    SvaraRadera
  9. Vet inte vad jag ska säga/skriva angående makens beteende. Skrattar gott! Kram till dig på alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  10. Men - jag sa ju i ett annat sammanhang att du nog måste bli TYDLIGARE! *fnissar igenkännande*

    SvaraRadera
  11. Som straff får han väl sköta sin egen tvätt själv närmaste året? Säg ja!

    SvaraRadera
  12. så funkar min dotter, ber jag henne om A får jag A, sedan kan jag tänka men i A ingår oxå B och C men är det sagt A så blir det A

    SvaraRadera
  13. Ja du, du SA ju inte att den torra skulle ut först ;-) Du måste förklara T Y D L I G T! :-)))

    SvaraRadera
  14. Meedd kaarrlaar mååssttee maann vaarraa tyyddlligg =D
    Gissar att du genast förstod vinken !b
    Du är ju kvinna med, skratt.
    Milla

    SvaraRadera
  15. Jojo...eller så tar dom ut tvätten och lägger den i en skrynkelhög...
    På onsdag opereras jag så tänk på mig då :))

    SvaraRadera
  16. Klart att det går..... Om du är man.

    SvaraRadera
  17. Jaa suck!!...så väl jag känner igen detta. "Men det sa du inte" - typ
    Han hängde i varje fall upp tvätten. I lördags åkte jag hemifrån för att komma hem på söndag, kommer ihåg att jag glömt hänga upp tvätten...ringer hem och ber min son göra detta. Jag kommer hem dagen efter...tvätten ligger kvar i maskinen...häpp!!

    SvaraRadera
  18. nej vad är detta, har män inget att tänka med, jag skulle blivit fly förbannad
    kramar

    SvaraRadera
  19. Ja, ibland undrar man om man måste tänka åt dom också.

    SvaraRadera
  20. Ja vad ska man säga???
    Det värsta är nog att JAG hade kunnat göra samma sak, men inte min man!!!
    Vilken härlig blogg du har.
    Har du lust får du gärna titta in på min!!
    Hoppas du fick en bra alla hjärtans!!

    SvaraRadera
  21. Oj! Ja, vad ska man säga. Han lydde i alla fall order ;-)

    SvaraRadera
  22. Det är fantastiskt - appropo din kommentar på min blogg. Har sällskap av en massa sköna kollegor! Är ju på jobb.. ;D

    Hoppas mannen reparerat "skadan"... ;)))

    SvaraRadera
  23. Ibland funderar man på hur det ser ut inne i skallen på dem

    SvaraRadera
  24. hahaha...jag kan se honom framför mig. Hoppas du fick en fin alla hjärtans dag trots allt. Stor kram vännen.

    SvaraRadera
  25. Det där låter bekant på ett märkligt vis.

    SvaraRadera
  26. Hahaha! Stakkars han er berre ein mann... (sitat Bjørn Eidsvåg)

    SvaraRadera
  27. Hej

    Man skäms ju ibland för att vara man. Nja, inte kan väl någon göra så med flit? Om jag så fick en bra summa skulle jag inte spela så dum...hehe....ärligt....ja vi tänker kanske inte likdant tjejer och killar, men i detta fallet är det ju självklart att de torra kläderna skall ur innan de blöta skall in...

    SvaraRadera
  28. Dette burde du da ha lært? Alt må inn med teskje. Og hvis du klager på det han har gjort, er du pirkete og sur. Så det er din feil.

    SvaraRadera
  29. En klassiker! =) klockrent!!!!

    SvaraRadera

Ja, och...?