QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 februari 2011

Komfyrfaenskiten

Den där ugnsluckan är så märklig nu. När man öppnar den nu så kommer den "ut"
med en faslig fart utan dämpning (fjäderfaen som rök), och när man ska stänga
den så får man tuppa till den i nederkanten med tåen. Annars blir det inte "tätt". Det kunde ju varit besvärligt om man händelsevis skulle baka petits-choux-er. Fast det är inte så farligt, jag har aldrig fått "till" petits-choux-er. Dom har alltid blivit flata som manglade flundror ändå. Så skit samma där.

Men ugnsluckan; den känns lös, typ få den i näven liksom. Lite läskigt.

10 kommentarer:

  1. ha ha bra ugn, den funkar säkert :)

    SvaraRadera
  2. Precis som vår diskmaskinslucka alltså. Jag är rädd att den kommer falla ner i huvudet på kaninen. Läskigt.

    SvaraRadera
  3. Hönsgårdens diskmaskin har också en lös fjäder. Vi som bor här har lärt oss att man måste knycka till luckan för att den inte ska flyga upp igen - men ungarnas kompisar och Exet får hjärtstillestånd varje gång luckan flyger upp - eller ner, vad säger man - med en tung duns.

    Hur lagar man såna där fjädrar? Väntar man på att skiten går sönder totalt, eller ska man göra nånting kreativt?

    SvaraRadera
  4. Ja dessa j***a vitvaror...det är så tråkigt dyrt när de är på upphällningen och behöver bytas ut....

    Kram/caja

    SvaraRadera
  5. Fl´åt jag ler åt dina platta bakelser. De är inte så lätta att baka nej.

    SvaraRadera
  6. Baka kladdkaka istället. Den ska inte vara så hög, men kladdig i mitten. Kram

    SvaraRadera
  7. Min gamla ugnslucka var lite så. När man öppnade den hoppade den liksom till, kändes som om man skulle få den i handen :)

    SvaraRadera
  8. Huvvaligen om du skulle få den i handen!
    Varm! Ta det försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. KF: Köp störthjälm till kaninen.

    IH: Antingen köper man ny spis (Maken vill) eller så väntar man (jag vill) och knycker till luckan med knäet/tåen. Går INTE att laga iallafall.

    SvaraRadera
  10. Petits-choux-er har jag aldrig ens försökt ge mig på.

    SvaraRadera

Ja, och...?