QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 februari 2011

Kineseri igen

...och medan vi ändå är inne på temat, kolla Fåret! Det står att "skådespelare och trädgårdsmästare passar fåret som handsken".

Så nu vill jag, med handen/klöven? på hjärtat veta hur många som har sett ett får med handskar på klövarna stå och apa sig??!?

Inte jag iallafall!

14 kommentarer:

  1. Själv är jag Drake, och det verkar ju stämma och har för mig att jag passar väldigt bra med får och apa! :-)

    SvaraRadera
  2. Fåret Shaun har säkert gjort det!

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Lippes kommentar

    SvaraRadera
  4. fårskinnshandske var bra...
    men med det kan man ju utgå från att de inte passar så bra ihop!

    SvaraRadera
  5. Tänkatänkatänk: Inte jag heller!

    SvaraRadera
  6. Hahahaha själv blev jag häst och tydligen en bra poet..lustigt..jag som startade en poesiblogg igår...hhhrrmmmm...

    Hur går det med fårskinnshandskarna??? *fniss*

    ha en fin helg önskar caja från skånska landsbygden, kram

    SvaraRadera
  7. fniss nä det har jag nog aldrig råkat på!:))

    SvaraRadera
  8. Trädgårdmästare och får låter mer som en sannolik kombo... ;)))

    SvaraRadera
  9. Hälsningar från diktskrivande gnäggisen Hästen...

    SvaraRadera

Ja, och...?