QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 februari 2011

Ja ja....

Maken fick ju som bekant kink i ryggen häromdagen när han gladde sig så till att gå på jobben. Ojojoj, eländes elände så krickig (skånisch) man blir av sånt. Jag som var sugen på lite kuttrasju (när använde man det ordet sist?) kunde bara se i månen efter det.

Men hotta (mera skånisch) pil med galna Herrarna Dart gick bra.
Och träna sakran på SATS gick också alldeles utmärkt.

Så kanske, kanske det fanns en liten öppning för Fruns lustar om hon var snäll...?

Men först skulle han röja (kasta en massa gammal skit) på tredje rummet som ska renoveras. En dryg halvtimme klarade han, sen var det stopp. Då kom han och tog
sig lite sådär dramatiskt till pannan (ljug av mig) och sa: "oh.....jag tror jag fick lite
lågt blodsocker" (dummaste jag har hört). "Jag blev alldeles yr i huvet" fortsatte
han (ännu dummare). Nu sitter han här med kaffe och en apelsin.

Måste också konstatera att blodsockerfallet tajmade andra direktomgången i
storslalom på teve nåt alldeles otroligt perfekt. *fnys*

Jag misstänker starkt att den lilla öppningen (se ovan) rätt och slätt bara smackade
igen där. Faen.

20 kommentarer:

  1. He, he. Dagen goda skratt. Trodde det alltid var vi kvinns som hade goda ursäkter?

    SvaraRadera
  2. Det, min vän. Det kallar jag manlig list! ;)

    SvaraRadera
  3. Mannelist.
    Men jeg ble sittende og lure på om kuttrasju er det jeg tror det er...Ha en fin søndag, kanskje det blir noe på deg til kvelds.

    SvaraRadera
  4. Men vad är det för fel på karln? Röja rum framför kuttrasju?!

    SvaraRadera
  5. *asg* Men vännen, har maken överlistat dig!?? :-))

    SvaraRadera
  6. Hahaha ha! Jag skrattar:) du är kul.
    Och som svar: när jag ser på tvn, så vete tusan:)

    SvaraRadera
  7. Män är ju inte så subtila, du får nog vara mer rakt på...

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, på beskrivningen låter han precis som min sambo. De röda skorna är ett par Dr Martens. Kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Alla män verkar lika... Inte ett dugg synd om honom!

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha!
    Hotta, underbart ord som jag alldeles hade glømt bort (skåning som jag är)
    Ska genast inføra det i mina barns ordførråd.

    SvaraRadera
  11. Lite ombytta roller här hemma....:)
    Tycker de där männen,kunde lära sig lite mer om oss kvinnor.....Eller det kanske det dom gjort...:)
    Min märker bara av när jag inte vill, för jag vill aldrig....säger han,....klart jag vill, när jag är klar med allt annat...hihi

    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  12. Fantastisk Bananväska!!!

    SvaraRadera
  13. Han är listig den räven ;-D

    SvaraRadera
  14. Hahaha. Ja vilket sammanträffande då...?!

    (svar på Karlavagnen är Sveriges Radio P4 21:40-24:00 vardagar)

    SvaraRadera
  15. Åh vad roligt att du tittade in till mig så jag hittade hit!! Nu har jag att göra läääänge! :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?