QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 februari 2011

"Helvetesbullar!! NEJ!"


Nu ska jag baka bullar; den här gången med förhoppningsvis
rätt blandningsförhållande mellan ingredienserna.
Den som klickar på bilden kan se att det står
"helvetesbullar!! NEJ!" i överskriften.
Det kommer sig av att första gången jag skulle baka dem
fick jag som synes fel på blandningsförhållandet i receptet.

Då blir det så här: (klicka för i hela hefflette!)
Nada bulls, men däremot en rejäl köksrengöring.

Jag hoppas återkomma med en bild på en förhoppningsvis bakad bulle, rapport följer.

25 kommentarer:

  1. Hehehehe... kul. Sådär skulle det högst antagligen se ut i mitt kök också, om jag fick för mig att börja baka. Därför gör jag det inte.

    SvaraRadera
  2. Och jag kan lära dig att kanel är godare i bullar än cayennepeppar. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Kunde ju inte låta bli att klicka tillbaka :D 5 paket torrjäst, hrmpf... jaja, det blev ju rätt sen vad jag förstår!! Hoppas bullarna blev goda den här gången!

    SvaraRadera
  4. Hehe, hoppas att det går bättre denna gång.

    SvaraRadera
  5. bullar är gott, på tal om laxen så är den väldigt enkel att göra..

    SvaraRadera
  6. He he, 5 pakker gjær hørtes i meste laget ut...Bedre lykke denne gangen. Her bakes det også, tjoho, for noen husmødre vi er. ☺

    SvaraRadera
  7. maizennamjöl är heller inte nå bra att baka bullar på :p meeeen man lär seg (kanske och förhoppningsvis) av sina fel :D

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara...OJ....vad mycket jobb den helvetesbakningen förde med sig...håller tummar och tår för andra bullar och bilder sen då...

    SvaraRadera
  9. Haha, så där ser det inte ut när jag bakar. Men så bakar jag nästan aldrig heller.

    SvaraRadera
  10. Hoppas det går bättre i dag :)
    Lycka till!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  11. Hej Osloskånskan!
    Vad gulligt av dig att fråga - självklart får du det!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  12. Förstår att du döpt detta till helvetesbullar. Det skulle jag oxå gjort efter det resultatet. Hoppas att det blir bra nu

    SvaraRadera
  13. hahaha - bra namn på bullarna efter "översvämningen", det påminner mig om en tipspromenad jag och yngsta dottern gjorde i höstas, jag tappade pennan i skogsgyttjan och utbrast - "vart tog helvetespennan vägen", det har jag fått äta upp många gånger efteråt

    SvaraRadera
  14. Hoppas det blev "hellsickesgoda" bullar denna gång. :-)
    Jag bakar aldrig mera kubbar, efter den gången jag fick recept av min f.d svärmor. - ta mjöl, efter behag, sa hon. (så sa ju även "farbror Melker" i Saltkråkan) Det går INTE att misslyckas, sa hon - också.
    Men jag lyckades att misslycka. Mina kubbar flöt ut på bakplåten och blev platta som pannkakor och smakade blää..

    Nu finns det foton på små-missarna i min blogg!

    / Nettan

    SvaraRadera
  15. Jag skulle önska att jag kom mig för att baka.

    SvaraRadera
  16. Lycka till säger jag bara...

    SvaraRadera
  17. Hej på dig. Kul att du varit inne och hälsat på hos mig. Du har en trevlig blogg tycker jag. Tittar in igen.
    Ha det så från Marias Hörna

    SvaraRadera
  18. Omg... Och nu blev jag sugen på en nygräddad bulle!

    SvaraRadera
  19. Hahaha! Skönt att man inte är ensam!

    SvaraRadera
  20. hahaha, ser fram emot resultatet :D

    SvaraRadera
  21. Bullkoma??? Det nya receptet måste ha gått mycket bättre...

    SvaraRadera
  22. Ha ha undras om du fick ihop någe? :)

    SvaraRadera

Ja, och...?