QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 februari 2011

Desperat? Jag?

Vädertantan säger att det ska komma 15-20 cm snö från kl 03 inatt.

"Man får nog köra lite tidigare imorgon", säger Maken.
"Nejdå säger jag, det blir inte så, vi kan säkert gå i bikini (inte han)
 och sandaler imorgon ska du se, och så grillar vi på kvällen".

detkommerintemersnödetkommerintemersnödetkommerintemersnödetkommerintemersnödetkommerintemersnö

16 kommentarer:

  1. Upprepa gärna mantrat lite till.
    Jag vill inte heller ha mer snö.

    SvaraRadera
  2. Nä snöar det här imorgon måste jag nog emigrera. Våga vägra mer halka sägar jag!

    SvaraRadera
  3. Annars kan du ju ta din induktions-kylskåps-stekpanna och åka på den till jobbet :-)))))))))

    SvaraRadera
  4. Det kan snöa nordväst om Oslo, där uppe på höjderna. Det gör inte så mycket. Men på lördag får det gärna vara uppehåll. Och sen sol i en vecka! Tack!

    SvaraRadera
  5. Flytta hem. Här finns ingen snö, bara fina snödroppar som jag har fotograferat idag!

    SvaraRadera
  6. Nä fy!
    Usch, jag tycker synd om er!

    SvaraRadera
  7. Såg nåt om nån klass2 varning men jag tror jag drömde mardrömmar bara.

    SvaraRadera
  8. Snöar det imorgon så går jag i ide.......

    SvaraRadera
  9. Såpass...Så akkurat på tv hvordan man skal skuffe snø for å unngå vond rygg. Må visst ut å teste dne kunnskapen i morgen tidlig da..

    SvaraRadera
  10. snöskitsnöskitsnöskit ;))

    SvaraRadera
  11. lite förnekelse där va...men vaffan,de har ju haft fel förut!

    SvaraRadera
  12. Du har säkert rätt! Sandaler och grillning - joo då. Säkert.

    SvaraRadera
  13. Skulle kanske va snyggt med bikini på maken:)

    Du det hjälpte inte att säga att det inte kommer mer snö, det är här nu!!!(j*kla förb****de snö elände)man ska inte svära jag vet.

    kram

    SvaraRadera
  14. Skulle snöa här också, 1-2 dm, så här långt inte en flinga! Tackar ödmjukast för det!

    SvaraRadera

Ja, och...?