QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 februari 2011

Betenkning om kvinnor och ekonomi Gjesteskribent: Maken

Jag registrerar at min fru regelmässigt spenderar en formögenhet på kläder och skor.

Samtidig er hon mycket noggrann med att kun dra av ett flak i taget av köksrullen;
"det er onödigt att sløsa".

 Detta gör verkligen underverk för vår hushållsekonomi.......






Maken är lika dum som vanligt. Hilsen bloggarinnan.

29 kommentarer:

  1. Underbart maken, du har fattat grejen :)

    SvaraRadera
  2. Det kallas att ta igen på gungorna vad man förlorar på karusellerna och är ett känt ekonomiskt grepp! Och så tråkigt det skulle vara med en kone som fyller huset med utrullat hushållspapper men går barfota även på fina kalas!
    Kräv ut lite mer av oljepengarna så går det nog bra!

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir ju en jäkla massa papper på tio år!! :-))

    SvaraRadera
  4. *Skrattar högt* Män fattar då INGENTING!

    SvaraRadera
  5. Det är inte så mycket som ska till ;-)

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  6. Hahaha... jag instämmer, man behöver inte slösa med papper! En ruta funkar precis lika bra som två eller flera!
    Sen antar jag att mannen vill ha nåt snyggt att titta på och hushållspapper kan man ju inte klä sig i, alltså måste man shoppa ibland :)

    SvaraRadera
  7. Det är ju pga kökssrullen du KAN handla kläder å skor!! Smart tänkt!

    SvaraRadera
  8. Ha ha! Jeg blir sur fordi min mann sløser med penger når han tar for mye smør på brødskivene...

    SvaraRadera
  9. Ni män är verkligen lika oavsett var ni bor lever eller kommer ifrån. Det kallas prioritering. Så. Nu har ni lärt er något nytt. Prioritering.
    Nu behöver ni bara att lära er att prioritera rätt också.

    SvaraRadera
  10. Javisst! Någonstans måste man ju spara =)

    SvaraRadera
  11. Men hushållspapper är tråkigt både att handla och byta rulle. Därför inget slöseri.

    Skor och kläder däremot är roligt att både köpa och byta. Så svårt var det!

    SvaraRadera
  12. Nu måste vi skilja på spendera och investera...

    SvaraRadera
  13. *ler* själv törs jag nog inte låta maken blogga...jag har nog alldeles för många skelett i garderoben,hahaha.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  14. Hahaha, den var bra! Men jag tycker han ska vara glad över att du är ekonomisk i alla fall ETT avseende!
    Kram♥

    SvaraRadera
  15. Vi har gemensam ekonomi!

    SvaraRadera
  16. 4U2!: Det hade ALDRIG i världen gått i det har hushållet!

    SvaraRadera
  17. hahahahahaha. underbart roligt!

    SvaraRadera
  18. Att köpa kläder, skor och väskor är en investering. Att köpa hushållspapper är inte en investering. Läs och begrunda det, Maken :-)

    SvaraRadera
  19. Hahha, du skulle nog trivas med min make :-)

    SvaraRadera
  20. Kul att du kikade in till mig! Izor är en Tervueren ( Belgisk vallhund)
    Ja, han är fin min grabb :)
    Kram♥

    SvaraRadera
  21. Pengarna tas förstås från olika konton. Hos oss har vi ett väldigt generöst tilltaget konto för tekniska prylar.

    SvaraRadera
  22. Synes mig alldeles logiskt... ;)

    SvaraRadera
  23. Karlar fattar ju ingenting!

    Bry dig inte om hans ologiska tänk.
    Kör på som vanligt du.
    Kram!

    SvaraRadera
  24. men det måste väl lilla gubben förstå att du kan ju inte gå rundt barfotat och näck...är ju på tok för kallt till det :p

    SvaraRadera

Ja, och...?