QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 februari 2011

Åka båten

Nu är jag på väg till Skåne igen. Jag har satt bilen på båten, och nu puttrar vi fram
längs kusten. Det är inte jättemycket folk på en måndag, och det är skönt. När dom värsta parfymdimmorna har lagt sig ska jag ta en liten tur i taxfreeshopen.

Egentligen är det ett himlans nimt sätt att ta sig till Skåne. Här sitter jag och kan inte göra ett skit vettigt annat än surfa på nätet. Najs. Sitter jag hemma, så finns det alltid något annat (vettigare) jag kunde gjort. Fast jag är ganska duktig på att förtränga sånt som borde varit gjort.

Läsa bloggs är ju så megamycket roligare!

28 kommentarer:

  1. Önskar dig en bra resa och en lugn hemresa så småningom!

    SvaraRadera
  2. Älskar havet, rogivande...Ha en trevlig
    hemma-tur.
    Skönt att det finns fler än jag som gärna förtränger sysslorna och väljer att blogga.
    Ha de gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sitter du inte och ruskar i isen då? Klem..

    SvaraRadera
  4. Trevlig resa! Ha det så najs in Schweden! :)

    SvaraRadera
  5. Ha en fin stund i hemlandet. :)

    SvaraRadera
  6. Ha en trevlig resa! Hoppas du får shoppa och lite god mat på det.

    >Kram

    SvaraRadera
  7. Ha det skönt i bästa landskapet! Måste också snart "hem" igen, fast jag var där i fredags...

    SvaraRadera
  8. Jag älskar att resa av just den anledningen: att man inte kan göra så mycket mer när man tar sig fram och tillbaka. Vila, är min hobby.

    SvaraRadera
  9. sv: Men getost är ju gott?!

    Och jag längtar något otroooligt efter våren. Till sommaren åker jag hem till Vasa igen, men lite värme och grönska ska jag nog hinna uppleva i Skåne ändå. :)

    SvaraRadera
  10. Härligt att kombinera resandet med bloggande. Mycket smart av dig.
    Och sunt.
    VIla och låt internet jobba.

    Ha en skön resa och en fin tripp i Skåne.

    SvaraRadera
  11. Ha det så gott i Skåne-landet..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Låter som ett miljövänligt sätt eller?

    SvaraRadera
  13. Mysigt de låter, hur många timmar tar de?
    Ha en bra resa! kram

    SvaraRadera
  14. Önskar dig en trevlig resa!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  15. Bra kombo med bil och båt så att du kan ägna dig åt bloggning :D
    Kramar.

    SvaraRadera
  16. Härlig resa till dig..-tur att du kan blogga ändå..må så bara fint!! Hälsa Skåne

    SvaraRadera
  17. Välkommen hem då!
    Hoppas du får fina dagar i vårt vackra (om än för tillfället karga) landskap!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hoppas du inte svimmade i parfym ångorna!!! Kanske det blev lite inhandlat ändå?!!

    Vila det är skönt det:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  19. Välkommen till Skåne, gräbban!

    SvaraRadera
  20. Hej

    Ja tittin om ni har tid.....har slängt iväg ett mail.....välkommen till skåne

    SvaraRadera
  21. Då åker du nog med den båten jag ser i horisonten ibland, det ser så fint ut när färjan glider fram där ute i väster. Ha det gott i Skåneland.

    SvaraRadera

Ja, och...?