QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 januari 2011

Min Far

De sista åren var han så skruttig i både kropp och "knopp". Men en sak var han alltid säker på; vem som var hans familj. Och att han var så älskad av oss alla! Det gläder mig, för att vara vilsen i den världen måste vara hemskt.

Själv känner jag att allt som skulle sägas var sagt, och inga obesvarade frågor fanns, så vi var rörande överens om att allt var som det skulle om vi inte sågs igen. Tackochlov blev det många, många fina stunder. Jag hade så gott av att vara tvungen att varva ner till pensionärslivets lunk, den moderna storstadmänniskan är en stressad sort...

Min Far var nöjd, mätt av vad ett långt liv kan bjuda på av medgång och motgång.
Hans cirkel är sluten.

38 kommentarer:

  1. Det är gott att veta att det finns dem som fått njuta livet till fullo.

    Jag har några kring mig också.

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  2. Mitt i all sorg måte det ändå kännas skönt att han fått ut så mycket i livet. Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Vännen min, det måste kännas tryggt och skönt att veta att du och din far var bästa vänner när han gick vidare. Det är inte alla förunnat. *kramar om, hårt-hårt*

    SvaraRadera
  4. När cirkeln är sluten, ja det är väl då det är dags att gå vidare...kram!

    SvaraRadera
  5. Vårda minnet av din far nära ditt hjärta så finns han alltid med dig. Kram!

    SvaraRadera
  6. Vackert skrivet, och er närhet märks i dina ord!
    Stor kram.

    SvaraRadera
  7. Fastän dom är borta så finns dom med oss hela tiden ändå och det är det som är det allra bästa, dom ser oss och hör oss och vet att vi tänker på dom.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Bra minnen är något fint att ha!

    SvaraRadera
  9. Inget är som vetskapen att allt är sagt och att han var nöjd med livet och att du var tillfreds. Sorgen blir lättare att bära och minnena bär man alltid med sig, nära i sitt hjärta även om den fysika pappan inte längre finns. Alltid.
    Massa kramar till dig du fina kvinna.

    SvaraRadera
  10. Låter fint att ni hade sån bra relation. Det måste värma och hjälpa lite.

    SvaraRadera
  11. Så vackert du skriver ♥

    SvaraRadera
  12. Skönt att cirkeln är sluten, ni måste haft en fin sammanhållning.
    En kram till er! Anna

    SvaraRadera
  13. Det är skönt att inte ha något osagt, det hjälper i många tunga stunder att veta det! Och som du sa, han var trygg i att veta att han var älskad i sin familj! Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Vackra ord. Kram till dig!

    SvaraRadera
  15. Så fint att ha en sådan far och att han hade en sådan dotter. Kram

    SvaraRadera
  16. Stor klem. Nydelig skrevet.

    SvaraRadera
  17. Skönt. Mitt i all sorg.

    Kramar

    SvaraRadera
  18. Känns bra i magen, att läsa det du skriver. Var rädd om dig. Stora kramar och tankar i hjärtat. V.

    SvaraRadera
  19. Din far är en stjärna i himlen. Lyser starkt...om du tittar upp så blinkar han till dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Tänk att jag förstod vad som skulle dölja sig bakom bloggrubriken helt intuitivt. Det kändes skönt när du skrev som du skrev. Kände obehag innan jag läste inlägget. Du känns stark och bräcklig på samma gång.

    Jag vill inte vara oförskämd, men först nu slog det mig att du nog inte är i min ålder (42 år). Tänk, ja har hela tiden läst dig som en jämnårig bloggsyster!

    Massor med värme från mig till dig!

    SvaraRadera
  21. Flera stora varma kramar till dig.

    SvaraRadera
  22. Du skriver verkligen vackert om din Far.

    Många stora och varma kramar till dig, Vännen. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  23. Du är klok som en bok. Jag är så glad att jag fått chans att lära känna dig. Du är en sådan varm människa. Du skriver så fint om din far. Ni måtte haft en fin relation. Goa kramar från mig och min familj.

    SvaraRadera
  24. Sååååå fint skrivet!!!! Verkligen såååå fint!!
    Det är nog få som kan känna att allt var sagt...underbart!
    Må så bra!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  25. Åh, vad tråkigt att ha förlorat din pappa. Stor kram

    SvaraRadera
  26. ... mitt i sorgen måste det kännas skönt att känna som du gör, det är fint och sorgligt att läsa det du skriver.
    Kramar

    SvaraRadera
  27. I sorgen er det godt å tenke at ingenting er uoppgjort. Klem hefra.

    SvaraRadera
  28. Vad skönt att du känner så. Och jag beklagar verkligen. En stor stor kram till dig.

    SvaraRadera
  29. Vad fint. Och vad skönt att du känner så.
    *kramar om*

    SvaraRadera
  30. Vackra ord. Vackra känslor. Kram.

    SvaraRadera
  31. Han var nöjd och mätt det är nog det som är huvudsaken för dig också.
    Ha det så bra du kan.

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Ja, och...?