QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

31 januari 2011

Livets prövningar

Sonen var tillsammans med oss julen, och skulle då dela lilla lägenheten i Skåne
med Maken. Själv skulle jag kampera ihop med DarlingMams. Herrarna for iväg
och bestämde sig för att tidigt knoppa in. Maken hann somna först, och strax efter insomnandet började snarkandet. Sonen sms:ar en smula skakad "hur faen kan
du sova i samma rum som honom??! Det fattar jag inte!"
"Öronproppar svarar jag, vill du låna?"
"Nädå, det ska gå ändå."

10 minuter senare ringer han desperat; "kan du hämta mig?!?" Och det kan en öm
Moder såklart. Sonen undrar hur vårt äktenskap överlever detta nattliga terrorläge,
 och jag svarar torrt:

"Jag lovade att älska din Far i nöd och lust, detta är nöden."

21 kommentarer:

  1. Berätta inte för honom att det finns snarkande kvinnor också! Sägs det...

    SvaraRadera
  2. Håller med förre talare, om jag känner mig skyldig, nääääääää, inte jag, onej, känner mig alltid utvilad när jag vaknar.....

    ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.........

    Ha de

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha! Jag har t o m en bebis som snarkar. Undra hur han ska låta som fullvuxen?

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, sant.
    Hos oss er jeg nødt til å legge meg først, sovner Mannen først og setter i gang snorkinga si, får ikke jeg sove.

    SvaraRadera
  5. ja vad gör man inte för di #små# Kram

    SvaraRadera
  6. Vad gör man inte för kärleken?

    SvaraRadera
  7. Har jag bara somnat så kvittar det vad som låter!

    SvaraRadera
  8. Då är det en illa snarkning när man blir bett om att bli hämtad.

    SvaraRadera
  9. ha ha ha ha ha... nöden, ja... kan ju i och för sig leda till lust... att göra något drastiskt åt oväsendet ;-)

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  10. Oj! Det kallar jag att snarka. Hahaha! Men visst sa väl du ngt om att du också snarkar? Fast det har inte jag hört, trots att vi delade rum hos Fru Venus. Kram :-)
    Singelmamman

    SvaraRadera
  11. Min sambo snarkade pga sömnapné och fick en "andningsmaskin" som har tystat snarkandet på nätterna. :-)

    SvaraRadera
  12. Haha, hundar kan dom me :)

    SvaraRadera
  13. Utrolig bra;-) Du er hysterisk morsom,

    SvaraRadera
  14. Jag har inte en snarkande maken...men han TUGGAR....TUGGAR TUGGAR TUGGAR.....mooaaaa...*lugnar ner mej*...ja, han har annat för sej helt enkelt!!
    //A

    SvaraRadera
  15. Får hoppas att "lusten" gör det värt nöden ;-)

    SvaraRadera
  16. När nöden blir outhärdlig kanske lusten ändå finns. Är det så man ska se det?

    SvaraRadera
  17. hahaha, du är enastående på att få till vardagskomiken på rätt sätt. Skicka in manus till Solsidan vetja....

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Ja, och...?