QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 januari 2011

Jag hjälper Mamma att röja efter min Far. Han var en rolig man med många egenheter. Dille på allt som hade med "kontor" att göra; skojiga pennor, linjaler, klämmor i massvis, randiga gem och stickers. Alla brev från honom var fulla med sistnämnda och syntes på långt håll i postlåddan.

Han ägde också en herrans massa kammar, måste ha haft en kam till varje hårstrå!
Åtta nagelfilar har jag också hittat, och minst sex nagelklippare.
Fällknivar*fröpåsar(!)*snören*bokmärken*gummiband*etiketter*blompinnar

Men mest av allt; älgar! Älgar, älgar, älgar överallt! Och det var nog så han såg sig själv allra mest; som en älgjägare. Och det ska gudarna veta; det är inte få älgar min Mamma (stadsflicka!) har fått på köksbordet i sena nattimmar. Så jag är uppvuxen på vilt, men mest av allt på älg.

Många fina minnen..gör lite ont....och så får man gråta lite....sånn er det.

32 kommentarer:

  1. Ja, minnen gör både ont och gott. Och det är både gott och ont att få gråta ut också. Det behövs.
    Märkligt att små saker - kan bilda ett liv.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Terapi, det är det att röja, att gråta lite är bra. Tänker på dig ofta!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Man ska gråta, annars lättar det aldrig. Minns, prata med mor och gråt en skvätt ibland. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja. Tårarna är viktiga. Att minnas. Gå igenom och bearbeta. Tur att minnena aldrig försvinner. KRAM!!!

    SvaraRadera
  5. Precis sådär är det, man går igenom saker, ler, gråter, minns. Gjorde det när syrran dog för 5 år sedan, med mamma. Stor kram

    SvaraRadera
  6. Ja, så många minnen en älskad människa lämnar efter sig. Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, det är livet det...
    Så fort kan det ändras:(
    Fina minnen är bra:):)
    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  8. Va jobbigt och rensa men bra för och komma vidare. Spar ett roligt minne som du kan ta fram ibland.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Det är skönt-ont att minnas. Så bra att ni kan göra det tillsammans, Vännen.

    Skickar varma kramar till dig och din Mamma.

    SvaraRadera
  10. Jag sörjde färdigt min far för många långa år sedan, så jag undrar om jag verkligen har några tårar kvar... han lever än, vad jag vet, men relationen är stendöd.

    Däremot lever den odödliga kärleken till allt det goda ännu i mitt hjärta :-D

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  11. Gråt på, sortera lite, gråt lite igen.. minns, ta tillvara minnena, sortera lite till...
    /Småländskan

    SvaraRadera
  12. Men det är tur att man har de där minnena. Och gråt, det är viktigt! Kram!

    SvaraRadera
  13. Varma kramar till dig och din mamma. Ta hand om varandra ♥

    SvaraRadera
  14. jovisst ska man gråta, även om döden inte alltid är oväntad så är den alltid fylld med tårar och tårarna renar och hjälper lösa upp sorgen en bit i alla fall kram <3

    SvaraRadera
  15. Kramar om en stund. Ha det gott i röj och gråt.

    SvaraRadera
  16. Det måste vara något som ligger i de Isakssonska generna - jag blir helt vild när jag hamnar på kontorsavdelningen på ett varuhus. Så mycket spännande det finns och så måsta man välja...jag har full förståelse för min älskade morbrors intresse där.
    Många varma kramar till dig och de dina
    Kusinen på närkeslätten

    SvaraRadera
  17. Ja slik er det med liv og død... 2 år sidan mamma dø. Mykje å ordne opp i etterpå, og tungt.

    SvaraRadera
  18. Kram på dig. Och gråt bara gråt det lättar till slut

    SvaraRadera
  19. Gråta, prata. Prata, gråta. Och minnas. Jättekramar!

    SvaraRadera
  20. vilken härlig människa han var! tänker på dej du kära lilla osloskånska!
    gråt på!
    *kramar om*

    SvaraRadera
  21. En riktig ekorre din pappa. Förstår att det både är jobbigt och framkallar lite gråt men kanske också ett och annat leende när du tänkte på honom. Kram

    SvaraRadera
  22. Min mamma styckade sin första älg efter grisschemat i kokboken :)
    Det är väldigt märkligt med allt som flyter upp till ytan när man står där. Livet.
    kram.

    SvaraRadera
  23. Det där med utsmyckade brev har tydligen gått i arv....

    *Kramar om och tröstar*

    SvaraRadera
  24. Det blir en form av sorgearbete när man rensar. Går igenom och minns...

    Kram

    SvaraRadera
  25. Gråt lilla du. Tårar är ju inte farliga. Det är mitt i det sorgesamma så trösterikt med alla dessa vackra minnen. Dem har du kvar <3 Låt sorterande vara långsamt. Ha inte bråttom.
    Varma tröstekram.

    SvaraRadera
  26. jag minns när jago ch min storasyster satt på vardagsrumsgolvet och gick igenom min pappas saker, vi skrattade ,grät, minns och sörjde. Det är så man tar sig igenom sorgen. kram till dig

    SvaraRadera
  27. Kjære deg. Vil bare si at jeg tenker på deg og det du går gjennom nå. Høres ut som du har mange fine minner om din far. Klem!

    SvaraRadera
  28. Minnen kan få en att skratta och gråta.
    Styrkekram!

    SvaraRadera

Ja, och...?