QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 december 2010

Por favor

På tal om detta; jag kan inte spanska alls. Jag kan alltså Hola! och så kan jag köpa
ett halvt kilo tomater; "media kilos tomatos, por favor".  Det lärde jag av en kollega
på jobbet (värdelöst vetande). Så jag behöver ju inte svälta om jag hamnar där, men
kosten kan ju fort bli en smula ensidig....

13 kommentarer:

  1. Kost och kost, drick vettja!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, finns mycket man kan göra med tomater :)
    Ska du åka dit på semester?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Gu va SMAL du kommer bli om du utvandrar till Spanien-landet!

    SvaraRadera
  4. Körsbärstomater i så fall. Mycket godare!

    SvaraRadera
  5. Anna: Nope, inga planer på det för tillfället./OS

    SvaraRadera
  6. Jättekonstigt språk. Alla läspares drömtillvaro.

    SvaraRadera
  7. Den som klarar skånska (*hihi*) fixar nog spanska också tror jag ;)

    SvaraRadera
  8. Inte dåligt att kunna köpa tomater. Jag kan bara gå omkring och hälsa på folk: Hola!

    SvaraRadera
  9. hahaha, ja aningens. Kolla in min kompis Olas kort, www.comcards.se. Där hittar du kortlekar med fraser på, ett jätteroligt sätt att lära sig de enklare fraserna på. :-)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Bra, för då kan du beställa mat och jag kan be om notan, jag, la cuenta por favor! Tror jag det betyder eller så blir det alldeles fel, men det är nästan roligare om det blir fel.....
    Kram

    SvaraRadera
  11. Kokt, grillad, bakad, torkad, inlagd, hackad, syrad, rökt....finns ju hur många sätt som helst att variera en tomat. Dessutom är det nyttigt ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?