QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 december 2010

Nybliven tant

I måndags hade jag semester. Det måste man ha efter att ha fyllt 50. Åldern tar ut sin rätt så att säga. Man behöver tid att landa efter den stora omvälvningen.

Nänä. Jag bara skojar! Det kändes inte ett skit annorlunda från söndag till måndag!

Men för längesen hade jag bestämt att den dagen skulle jag åka in till Oslo och ranta runt. Egentligen hade jag tänkt gå ensam, men en väninna var ledig och hakade på. Väldans trevligt hade vi! Och hon bjöd på lunch, gullemänniskan. Vi handlade lite julklappar, så idag ska jag slå in lite paket, och göra klara för skickande. Lite hit och dit. Det finns dom som kommer att bli överraskade! Och det formligen älskar jag att göra! Överraska folk alltså :-)

13 kommentarer:

  1. Vänta du får du se hur det blir om 10 år. Jag fyllde 60 i lördags och först idag är jag någorlunda vaken och med igen på jobbet och även här hemma...så nog hade jag behövt semester några dagar...:-)

    SvaraRadera
  2. Efter mina 50 fyllda blev jag pigg som en mört! Det var som om en gräns äntligen hade passerats och nu gällde bara njutningar, softa på jobbet och ha den där åldersmässiga rätten att lägga sig på soffan och blunda när en söndag blev långrandig! Men naturligtvis sket det sig att som singel tro att man kan göra som man vill och känner för. Det är banne mig utgång snart sagt varje fredag, men kärleken sätter väl stopp för sådana "dumheter".

    SvaraRadera
  3. Hej Tanten!
    Säger annan tant.
    Nädå, inte är du tant inte. Förresten det trodde jag var vid pass 40...
    Det är som det är och det är definitivt bättre än alternativet, eller hur!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med overstått! Du høyres ikkje ut som ei gammal tante ;).
    Eg har ikkje tenkt å bli gammal tante om 2 år heller...

    SvaraRadera
  5. Men grattis lite sent, det där med din 50-årsdag försvann bland allt det andra för min del. Sorry?

    SvaraRadera
  6. Tant? Du? Baha! :)
    Men att överraska andra är ett sällsynt roligt tidsfördriv :)

    SvaraRadera
  7. Den dagen du blir tant har jag fått Nobelpriset i kemi!

    SvaraRadera
  8. Överraskningar är det bästa :)

    SvaraRadera
  9. Amen goa vän, sluta nu och kalla dig för tant! Du är precis motsatsen! Spralligare och ungdomligare människa får man banne mig leta efter. Kraaaaaam!

    SvaraRadera
  10. Så klokt av dig att ta en egen dag!

    SvaraRadera
  11. Grattis så här på efterslängen.

    SvaraRadera

Ja, och...?