QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 december 2010

Mannfolk

Vad är det med män som gör att dom inte ser det som (nästan) är rakt framför näsan
på dom? Och leta kan dom ju inte heller?

Häromdagen frågade Maken om jag hade sett saxen som brukar vara i min rotekurv.
"Den är där" sa jag.
"Nä", sa han, "jag ser den inte".
"Om jag tittar nu, så hittar jag den", sa jag.
"Nähädå", sa han.
Då lyfte jag på en bok, där låg den.
"Jaja", sa han, "men jag såg inte där".

Nä, just det.

Och nu undrar jag vad han gör på sitt jobb, och vad han faktiskt får lön för.....?

16 kommentarer:

  1. Ha ha, fundera inte så mycket på det, bara han får lön ;-) Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. ha ha dom ser inte mycket, bra att han får lön för ingenting :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Påminner om min egen make som inte hittar någonting och även lägger saker på de mest märkliga ställen så att inte jag heller hittar någonting..

    SvaraRadera
  4. Ja vad är det med män och barn när de gäller att hitta saker? FÖR bortskämda för att kunna lyfta på föremål ? Eller är dem bara för lata o lättare att be oss kvinnor/ mammor? Önskar att jag hade ett svar

    SvaraRadera
  5. Ha ha, ja dette er vi flere som lurer på...

    SvaraRadera
  6. Han har säkert en helt fantastisk sekreterare som ser åt honom, dom brukar ha det!
    Mjölken är slut, låter det här. Nää, säger jag för då står den bakom nyponsoppan eller så.....
    Men dom reder sig och vi skämmer bort dom, så är det. Dom små liven!
    Luciakram

    SvaraRadera
  7. Detta låter som min man! Kan det vara så illa att mans-släktet är funtade så? De fattas nog en särskild gen ;)

    SvaraRadera
  8. Jag tror bestämt det har med "blinda fläcken" att göra som, precis som Spader Madame har förklarat är stora som lagårdsväggar. Hos en del. ;)

    SvaraRadera
  9. Märkligt... Här är det barnet som är sådan...

    SvaraRadera
  10. Hahaha, eller om osten mm ligger på fel hylla i kylskåpet... oj, så svårt att hitta...
    =)

    SvaraRadera
  11. Har många gånger funderat øver att skriva en bok om detta fenomen!
    Jag har blivit väckt ca 06.18 av en ropande man, en våning ned: "Var ligger gurkan?"
    (I din bakända hade jag lust att svara, men jag bara vände mig om och sov ett par timmar till)

    SvaraRadera
  12. Jag tror fan att jag är en man. Shit, undra hur liten kuk jag har som aldrig sett den?!

    SvaraRadera
  13. Ibland undrar jag verkligen hur de där männen klarar av livet så där i allmänhet! Fast jag tror dom kan bara de vill.. *hoppas jag iaf!*

    SvaraRadera
  14. Ögonmusklerna och finmotoriken i händerna synkar inte hos männen. Det beror förmodligen på att dom ska kunna titta på vackra kvinnor OCH klia sig i skrevet samtidigt.

    SvaraRadera
  15. Hehe! Ein kan bli forundra over desse mennene, det er sikkert :)

    SvaraRadera
  16. Så är det här hemma också! Fast det är på väg att bli lite bättre nu när Dottern växer till sig :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?