QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 december 2010

Luuuugn....oh ljuva

Sista simmet innan jul idag. Lite folk i bassängen, skönt. In i bastun, vill faen inte ut igen, bara ligga där och spela död. En tant förmanade mig att inte somna där.
Nädå och god jul, sa jag.

Ut i duschen, handduken runt håret och sen försökte jag sno en annan bönas handduk.
Ursäkta, sa hon, men den är min. Jaha, och var är min då? Runt huet, ja just det.

Stressad inför jul? Nä, inte särskilt, hur så?

21 kommentarer:

  1. He he, du borde ha satsat på nån timme till i bastun hör jag ;-) Det kom ett litet paket idag....men nån sorts j....a datumstämpel på!?? :-)) Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Vid närmare eftertanke är det nog bäst du kommer hit och mumsar tryffel. Kan du byta glödlampa också tror du? Sen behöver du inte göra mer.

    SvaraRadera
  3. FV: Hålla sig på mattan; INTE fuska!

    DHT: På väg!

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Min simmarkompis tog fel handduk men hon blev utskälld efter noter... Du kom nog lindrigt undan trots allt.

    SvaraRadera
  5. Tack vännen! Jag lovar att vänta snällt till julafton.

    ....och du, du är inte ensam om att vara virrig. När jag gick från busshållsplatsen häromdagen letade jag igenom handväskan efter min plånbok. Jag kunde inte hitta den. Jag grävde med ena handen förtvivlat för att senare upptäcka att jag höll i plånboken med den andra handen. Ibland är man allt snurrig. Jag hann tänka igenom hela min dag och var plånboken eventullet skulle kunna tänkas ligga. Vad ska vi kalla oss? Snurriga-dam-klubben?

    SvaraRadera
  6. Ha ha inte så stressad, bara lite va?
    Ska stressa av mig i grottan nästa vecka :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Kanske är tur du inte ska hinna med fler simturer också, det verkar onekligen jäktigt där i dina krokar! :)

    SvaraRadera
  8. Ha ha, pass deg for den badstuen, du blir tydeligvis helt surrete. ☺

    SvaraRadera
  9. Tack! Tack så hemskt mycket! Jag blev så glad när jag tittade igenom dagens post.

    Stora varma kramar till dig.

    SvaraRadera
  10. *s* Kan tänka mig hennes min! ;)

    SvaraRadera
  11. jag tror jag får ta tag i simmandet i det nya året =) stressa lagom, kram =)

    SvaraRadera
  12. hahaha - det är inte alltid så lätt att hålla ordning på sina saker
    kramar

    SvaraRadera
  13. Alltså... En tant! EN TANT?! Sa till dig att inte somna!
    Jag kissar på mig :)
    Och sen sno en handduk, ja du är rolig du :))
    Fantastiska människa!

    SvaraRadera
  14. Lugn och ro verkar vara en bristvara i juletid

    SvaraRadera
  15. Och jag har fått post från Norge.....men jag har inte öppnat ännu. Kramar och tack, tack, tack!

    SvaraRadera

Ja, och...?