QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 december 2010

Juleri julera


Jag håller på och slår in julklappar. Det är inte så kul som det var, det är typ lite jobbigt.....jag börjar nog bli gammal. Men å andra sidan är det inte så himlans mycket som förr, vi har dragit ner betydligt på det. Det är jag glad för, för det är jag som fixar alla klappsen; Mississ skånische Julenissan liksom. Fast lite kul är det allt ändå att överraska andra (och sig själv ha ha).

Igår köpte jag "Eclipse", tredje filmen i Twilight-serien om Bella och Edward; guuuuurimalla! vad sörrprajsad jag ska bli när jag får den på julafton! Maken säger att jag förstör snittet i fææænns-gruppa, men det kan vi ta en annan gång. Dessutom skiter jag (nästan alltid) i vad han säger. (han sover i soffan - den lorten)

Vad gör ni idag/ikväll?

12 kommentarer:

  1. Ha ha tänkte på lorten :)
    När tjejerna var små sparde jag inslgningen till dan före och där fick jag stå i några timmar och slå in för de tar tid, nu brukar jag be om o få inslaget om dom har de.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag *censur* och *censur* tillsammans med *censur* :-))

    SvaraRadera
  3. Jag hatar att slå in paket. Det är svårt och tråkigt, så det får maken göra!

    SvaraRadera
  4. Noen rigger seg til med fin julemusikk på stereoen, gløgg i koppen og kooooooser seg med innpakkinga, bruker egenproduserte kort, sløyfer og stæsj - jeg kjenner jeg er langt derfra.

    SvaraRadera
  5. Julklappar är ett minne blott. jag älskar klapparna, men ingen vill lägga pengar på det...lite konstigt är det, för när julafton väl är här. DÅ vill alla ha paket. Jo ikväll slappar jag och stickar på en halsduk....gött mos;))
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men vad tusan ska man köpa till två tonårstjejer som har nästan allt redan. Det blir svårare och svårare för varje år. Tacka vet jag när man kunde åka till Ullared och handla för 500 kr och ha hur många paket som helst till småtjejer.

    Maidi

    SvaraRadera
  7. Vi hade besök - åt god mat och fikade, surrade och hade trevligt :)

    SvaraRadera
  8. Jag som inte börjat handla ens... Men det måste vara skönt att vara ute i god tid.

    SvaraRadera
  9. Bakade lussebullar och kanelbullar - för andra gången... Himlans gott.

    SvaraRadera
  10. Jösses så mycket paketaktigt det ser ut, som till en hel koloni! Och ja, det blir jobbigare och jobbigare och du HAR ju fyllt år och gått över den där gränsen. Där ser du, det frestar på!
    Och så nyp karln i armen så han kvicknar till, det där duger inte!
    Storkramar från snöland!

    SvaraRadera
  11. Jag läser om virus och bakterier. Yeey söndag...

    (annars kan jag *slurp* ta edward-filmen om du tycker att det liksom blir dumt att du vet vad du får?)

    SvaraRadera
  12. Morrn.

    Fa´n skjære, to alvorlige handikap skånsk grebba & norrbagge....


    ha de bra.

    Hasse A

    (Du tål väl skoj/spøk?)

    SvaraRadera

Ja, och...?