QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

17 december 2010

Flämt

Jag har lite ont i vänster axel, och området runt den. Min sjukgymnast säger att jag måste sluta slå min man (varför det?) bara med vänstern (vill inte). Och så säger han
att det bl a är andningsmuskulaturen som gör lite ont. Du måste andas mer med magen, säger han. Men då borde jag ju ha ont i höger sidas andningsmuskulatur också, tycker jag.

Nu ska han ha ett halvt års ledighet, och jag har lovat att andas lite mer (mindre?) med vänster lunga tills han kommer tillbaka.

En träningssak, det är jag säker på.

19 kommentarer:

  1. Ja det må vel være easy match å endre rutiner på den måten....eh. God bedring og lykke til med å beherske denge-mannen-armen.

    SvaraRadera
  2. Jadu detta med muskler och inre organ är fasiken ingen lätt match att hålla ordning på. Hoppas du kan ta det lugnt så det går över (alltså sluta slå din man:-))!

    SvaraRadera
  3. Och hur i helsefyr kan man bestämma vilken lunga man ska andas med?? Hmpf...

    SvaraRadera
  4. Förresten kan du dorva till honom om du har anledning till det, dom ska inte börja slappna av bara så där utan vidare ;-)

    SvaraRadera
  5. Vad sa sjukgymnasten om att sparkas? Det kan du väl ta till i värsta fall. Hoppas hur som helst att allt i din kropp bara blir bättre och bättre.

    SvaraRadera
  6. Oj,lät invecklat men huvudsaken att du vet vad/hur du ska träna så farbror doktorn blir glad och du frisk:)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lugnt och fint här nu va.. Inte slåss! I alla fall inte så hårt ;-)

    SvaraRadera
  8. Vill önska dig en trevlig helg!
    PS. Glöm inte min utlottning! DS

    SvaraRadera
  9. Jag som trodde att andningen gick per automatik... Nåja, andas lugnt nu.

    SvaraRadera
  10. Låter komplicerat det där. Jag trodde det bara var att andas för att leva!

    SvaraRadera
  11. Jag trodde man andades lika mycket med båda lungorna - ja man lär sig nåt' nytt varje dag

    SvaraRadera
  12. Träna nån japansk kampsport, så kan du använda fötterna när du ska utdela dagens omgång. :D

    SvaraRadera
  13. Hej

    Ja lungkapaciteten måste övas upp och du skall få kraft slunga din arm igen...ha ha

    SvaraRadera
  14. Andas bara hälften så mycket kanske. Eller bara ibland.
    Märklig sjukgymnast du har, ta en annan ;)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  15. Inte slåss, man ska älska ;) sätter fart på båda lungorna så du kan andas. Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  16. Andas försiktigt.
    Trevlig advent. Kram.

    SvaraRadera
  17. Det var det värsta. Inte visste jag att man kunde välja med vilken lunga man ska andas. Hoppas det går bra för dig i alla fall med träningen....

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Ja, och...?