QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 november 2010

Utmaning 2

Veckans andra utmaning fick jag av Sjubarnsmamma:

Fyra TV-program jag ser på:
1. Nyheter (norska och svenska)
2. Uppdrag Granskning (och det tillsvarande norska programmet Brennpunkt)
3. Skavlan
4. Senkveld (norskt talkshowprogram med två norska galningar)

Fyra saker jag gjort idag:
1. Druckit morgonkaffe
2. Läst tidningen
3. Simmat
4. Köpt en ny duschslang

Fyra saker jag längtar efter:
1. Sonen
2. Maken, nära och kära
3. Våren
4. Sommaren

Fyra saker på önskelistan:
1. Att nära och kära har det bra
2. Få forsätta vara lycklig
3. Mera juveler
4. En mangel

Fyra saker jag avskyr:
1. Dubbelmoral
2. Medveten elakhet
3. Inälvsmat (gamla reningsverk...brrr)
4. Norsk getost (huvva; HEMSKT!)

Som vanligt; ta utmaningen om du känner dej frestad!

14 kommentarer:

  1. Pengar från Nilla hade du nästan kunnat skriva på önskelistan men nu satte jag ju in dem igårkväll...;)

    SvaraRadera
  2. Jag hade en mangel en gång men den gav jag till mamma, annars hade du fått den.

    SvaraRadera
  3. Juveler och mangel på önskelistan! Vilken mix! ;)

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ha en mangel! Jag kan/vill inte leva utan min!

    SvaraRadera
  5. En mangel?! Vad manglar man nuførtiden?

    SvaraRadera
  6. Kan man använda en mangel för massage också? Då kan det kanske vara värt platsen den tar...

    SvaraRadera
  7. ANNA: Kökshanddukar, jag älskar helt släta sådana!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar manglade saker men kan inte mangla själv. Har iofs ingen mangel men lyckas inte så bra när jag har en heller

    SvaraRadera
  9. Fick man reda på lite mer fakta om dig :)
    har redan gjort denna utmaning.
    Ha en bra kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. japp! mangel ä nåt som folk lätt glömmer bort, men fi fan så bra di är. har ingen själv men den hamnar nog genast på min önskelista!:))

    SvaraRadera
  11. Roligt att du antog den :-) Roligt att få läsa lite mer om dig.
    Kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Getost och inälvsmat är bara så gräsligt. Nästan lika illa som lammkött och oliver...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Jag reagerade på din önskan om en mangel och ser att fler har undrat över det och att du redan har svarat, så nu vet jag varför du vill ha en sån. Lite gammeldags kanske, men mycket charmigt.

    SvaraRadera
  14. Brunost fixar jag men jag är lite skeptisk mot vit getost.

    SvaraRadera

Ja, och...?