QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 november 2010

Osloskånskan hjärta symaskinen = sant

Idag har jag bytt knappar, sytt kontrastsöm lagt ner och lagt upp på tvären (som Sonen sa om att sy in) på kapen jag gjorde i Köpenhamn.
Maken har fixat middag både igår och idag; igår stekte han oxfilé med pommes och friterade lökringar samt serverade vin till. Lökringarna tar ju kål på varje litet försök på romantik, men det gjorde inget för där var det ändå upptaget. (ingen ordning på den cykeln nej)
Idag lagade han pølser (eller "pøssle", som Sonen också sa) och potatismos. Det gick fint med vin till det också, jag är inte petig där. Nu ska jag slappa i nya soffan och kolla på nyheter (jag gillar nyheter).

Kram på er!

18 kommentarer:

  1. Vin passar till allt. Har provat till fiskbullar tom. Gick fin, fint. Skönt med en man som lagat mat hela helgen.

    SvaraRadera
  2. Ja, vin passar verkligen till allt. :-)

    SvaraRadera
  3. Vin brukar gå bra till det mesta

    SvaraRadera
  4. Vin passar kanske till allt, men dricka skulle jag tagit i stället :)
    Kramis Anna

    SvaraRadera
  5. Lägga upp på tvären, det får jag också göra för jämnan, dessvärre inte åt mig själv, åt mig själv lägger jag ut på tvären.

    SvaraRadera
  6. Skönt att du är tillbaka! Väl värd något glas vin...
    Min symaskin dog i går. Eller också är den allvarligt sjuk.

    SvaraRadera
  7. VI fick vin till danska medisterkorv idag - passade bra det med :D

    SvaraRadera
  8. Vad händig du är. Jag kan möjligtvis sy i en knapp.

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart upplägg på dagen ;)
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  10. Den perfekta tillvaron, lägg till lite romance så är livet komplett ;).

    SvaraRadera
  11. Härligt med en kökshändig man. Och klart vin passar till det mesta! :)

    SvaraRadera
  12. Kreativt så det förslår :O)

    SvaraRadera
  13. Å jag som gruvar mig som en liten sate för att ta fram maskinen och den gigantiska tyghögen med blivande julgardiner!

    Jag tyckte också att det var kul en gång i tiden, men det har jag glömt.

    Skål!

    SvaraRadera
  14. Bortsett den oordnade cykeln(!) låter det som en bra söndag. :-) Kram

    SvaraRadera
  15. Du är duktig som syr du. Själv börjar jag oförklarligt att gråta varje gång jag tar fram symaskinen och tråden går av/undertråden går av/trådspänningen är fel/jag syr fel. USCH

    SvaraRadera
  16. Avundas dina sykunskaper ;-) Du är så duktig. Kram vännen!

    SvaraRadera
  17. Själv är jag mer olyckligt förälskad i min symaskin.

    SvaraRadera

Ja, och...?