QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 november 2010

Känns som det är läge för vin till maten idag....mmm.....jepp, så apselut!


Update kl 10:50: Igår skulle jag baka en kaka, den råkade jag grilla. Inte med grillelementet, men med 50 grader mer än angivet. Hoppsan.
Bränd blev den inte, men fort färdig om man säger. Den rostade mandeln klarade jag däremot galant, jämfört med tidigare erfarenheter. Men int'faen får det plats 50 ljus!

40 kommentarer:

  1. Du måste testa vinet jag skrivit om på min blogg - supergott! Fast inte nu kanske, på men söndagmorgon. Tur det blir helg snart igen!

    SvaraRadera
  2. När e de inte läge för vin till maten ? =)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag TÄNKT...Bobo's mamma har rätt!! Fattar inte vad jag skrev nyss *S*

    SvaraRadera
  4. GRATTIS PÅ 50-ÅRSDAGEN!!! KRAM!!! :-))

    SvaraRadera
  5. GRATTIS på födelsedagen! Njut! Kram

    SvaraRadera
  6. På Fru Venus önskan sjunger vi från västerås, (alla i kör nu..) "Jaa må hon leva, ja må hon leva, jamå hon leva uti hundrade år....."

    Grattis på 50 års dagen osloskpnskan, fast jag inte vet vem du är. Men 50 är stort, ha en kanonfin dag! =D

    SvaraRadera
  7. Med en eeeeeeeeeeenkel tulipan uppå bemärkelsedan´!!!

    SvaraRadera
  8. Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år, javisst ska hon leva, javisst ska hon leva javisst ska hon leva uti hundrade ååååår!

    Hipp hipp hurra på din födelseda´!

    Stor kram
    /Malla

    SvaraRadera
  9. Hurra för dig som fyller 50 år idag!!!
    Grattis kära Osloskånskan!
    Hoppas du får en toppendag :D
    Klem

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte det var läge för vin efter maten också.

    SvaraRadera
  11. Hipp, hipp Hurra!
    Stort grattis på födelsedagen!
    Hoppas att den blir super :D
    Massa kramar :DDD

    SvaraRadera
  12. Jamen vad härligt! GRATTIS på 50 års dagen! Jag vill också fylla 50! Vilken underbar ålder ju! Grattis igen!

    SvaraRadera
  13. GRATTIS på den stora födelsedagen! Hoppas att din dag blir fantastisk! Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis till dig på den stora dagen, för man har väl blivit stor när man fyler 50 ;)) KRAM

    SvaraRadera
  15. Det var en fru venus som viskade att du fyllde så GRATTIS på födelsedagen!! Kram

    SvaraRadera
  16. Sjunger en liten sång för dig *viftar med flärpor och flaggor* Hurra - hurra - hurra - hurra!!

    SvaraRadera
  17. GRATTIS än en gång på DIN dag om du kanske missade den förra grattiskramen!!!

    SvaraRadera
  18. JA må hon leva
    ja må hon leva
    ja må hon leva uti hundrade år

    Javiss ska hon leva
    Javiss ska hon leva
    Javiss ska hon leva uti hundrade år

    Länge leve Osloskånskan
    Hurra hurra hurra hurraaaa!

    SvaraRadera
  19. Hallååå där...!! Det ryktas på ön att du fyller år i dag. Och körsång skulle det vara, men jag beslöt mej för att dra ett litet solo på ett annat nordiskt språk... *ler generat då jag sjunger som en kråka* "PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA OSLOSKÅNSKAN, PALJON ONNEA VAAN!!

    SvaraRadera
  20. Grattis på födelsedagen! Hoppas den blir till belåtenhet! =))

    SvaraRadera
  21. Gratulerer med dagen "K". Jeg tipper "maken" er glad for at du nærmer deg pensjonsalderen :-)
    - Stå på kule gumma!

    SvaraRadera
  22. Nämen, Tjoohoo, vad ser jag!
    G R A T T I S !!
    Hoppas du har en alldeles underbar dag, Kram!

    SvaraRadera
  23. Happy Birthday to You!
    Hoppas du får en jättefin dag, precis som du önskar!
    Födelsedagskramar från mig och omgivningen!

    SvaraRadera
  24. Jag hörde att du fyller år...GRATTIS! Från Åsa

    SvaraRadera
  25. Grattis. Tur man har fru Venus så man får reda på det som är viktigt! Hoppas du får en kanonbra dag!

    SvaraRadera
  26. Grattis på fylledagen! Mitt i livet och bättreän någonsin! *KRAMA*

    SvaraRadera
  27. Jamen Grattis!
    Megagrattis, från ett snöigt Värmland!

    SvaraRadera
  28. Jamen, man får gratulera på den stora dagen ;)
    Önskar dig en fin kväll med mys ;)

    SvaraRadera
  29. Vad du är hemlighetsfull! Tur att Fru Venus har koll... GRATTIS på din dag!!

    SvaraRadera
  30. Hipp HURRA på din födelsedag!
    Stort grattis och varma födelsedagskramar! :)

    SvaraRadera
  31. Grattis, grattis GRATTIS! Hoppas du får allt du så MYCKET förtjänar och mycket därtill!
    Kramar

    SvaraRadera
  32. Ja. Din dag. HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA. Fina fina du.

    SvaraRadera
  33. Grattis på födelsedagen! Stor kram till dig

    SvaraRadera
  34. Hoppsan... En 50-års "fyllerist"?! Det har jag missat!

    GRATTIS FRÅN GÖKBOET!

    SvaraRadera
  35. Grattis på din födelsedag och förlåt för ja skriver så sent :( KRAM från mig å DOGGEN :)

    SvaraRadera
  36. Gratulerar i efterskott! Kram kram!

    SvaraRadera
  37. Nämen NÄÄÄÄ, har jag missat din 50-års dag?! Stort grattis i efterskott lilla ladyn.

    Fast jag är inte särskilt avundsjuk måste jag säga..

    SvaraRadera

Ja, och...?