QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 november 2010

Det goda samtalet

Idag för en vecka sen körde jag ju som bekant till Sverige igen för att ihop med Fru Venus, Monicas värld chocka Gafflan hos Snäckskalsdalen. Det blev en fin kväll med många djupa samtalsämnen samt däremellan många gapflabb.

Det där med goda samtal är något jag verkligen uppskattar. Jag tycker ofta att vardagen går orimligt fort i vårt stressade samhälle, och ser man tillbaka har man ju nästan ingen aning om vad man gjort och sagt av trevliga saker. Som regel kan man ju rabbla upp allt man gjort i effektivitetens tecken, men hur ofta kan man säga att man har haft ett riktigt bra samtal utan stress med någon som verkligen lyssnat och haft synpunkter som man för allt i världen inte bör missa?

Allt för sällan tyvärr.

Tack också till Snäckskalsdalens vänliga man, som bjöd på spolarvätska, och sen försvann med min bil ;-)

16 kommentarer:

  1. Kan bara instämma. Utan det goda samtalet med intelligenta och varma människor vore jag platt och död.

    SvaraRadera
  2. Instämmer till fullo med dig, det är alltför sällan man får lov att bara sitta och vara och prata men som tur är händer det då och då annars vore man väl totalt hjärndöd :-)

    SvaraRadera
  3. Det är dessa samtal med underbara vänner som håller en uppe mellan varven :-) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Håller verklige me, hade min tjejkväll i Stockholm ju o de lever man på ett tag. Nu blir de en kväll igen snart fast hemma hos mig :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Just sådana samtal är guld värda och gör all skillnad, att få ta sig tid med varandra.
    Kramar :D

    SvaraRadera
  6. ja det är helt fantastiskt, hur ett samtal kan ge så mycket! Låter som ni har hade myspysigt!
    kramen!

    SvaraRadera
  7. Enig. Plutselig har man sittet på samme stolen og prata i 6 timer. ☺

    SvaraRadera
  8. Håller verkligen med. Sådana samtal är så värdefulla och viktiga i vardagen.

    En stor kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Försvann han med din bil? Men han kom tillbaka med den sen eller hur? Och goda samtalen kan jag aldrig få för mycket av! :-)

    SvaraRadera
  10. De är verkligen guld värda. Hiskeligt skrämmande att man bortprioriterar så viktiga saker i effektivitetens namn.. Mer goda samtal åt folket! :)

    SvaraRadera
  11. Samtalet är ett underskattat nöje <3

    SvaraRadera
  12. Du har rätt. Men samtal är viktiga, speciellt "bloggsamtal" är mycket värda

    SvaraRadera
  13. goda samtal är alltid trevligt, skönt att du haft det bra, och att det gick bra att köra, slapp du all snö?

    SvaraRadera
  14. Helt rätt :) Ni verkar ha haft underbart trevligt!

    SvaraRadera
  15. Vi pratar så mycket yta och strunt och har sällan tid för de viktiga samtalen. Och om vi bara höll tyst och sparade tiden till det angelägna skulle vi ha hur mycket tid som helst för de praten ju.

    SvaraRadera
  16. Åh jag minns vårt första möte. Inne på det gulliga caféet i min lilla stad. Vi satt i den gamla antika soffan och babblade som aldrig förr. Mysigt. Det är sådant samtal/möte jag plockar fram ur skalet när det är bistert och kallt. Kram fina vännen.

    SvaraRadera

Ja, och...?