QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 oktober 2010

Que? 2

Maken har i alla år klagat på att jag aldrig hör vad han säger.
(jag bara skiter i att höra efter)
Jag å min sida har beskyllt honom för att prata för lågt/tyst.

I början av äktenskapet blev det ett sånt tjatande fram och tillbaka, att han till slut fick iväg mig till en ÖNH-läkare. Läkaren undrade varför jag kom, och jag sa som det var att Maken tyckte jag hörde för j*kla dåligt.
-Vi får kolla i örona och ta en hörseltest, sa han. Och skred till verket. Sen sa han:
-Du kan gå hem till din man och säga att han ska prata högre och tydligare!

1-0 till frugan alltså!

Idag ska jag emellertid tillbaka på kontroll efter att ha fått lånat hörapparater i en och en halv månad, och jag hoppas att ÖNH vill hjälpa mig att söka om att få dem som hjälpmedel på s k särskilt grundlag hos norska försäkringkassan.
Så nu håller vi tummarna där ute!

Och jag antar att det betyder att stillingskrigen efter snart 25 år är utjämnad till 1-1. Fnys.

26 kommentarer:

  1. Fy så trist. Att det är 1-1 menar jag. Eller så har din hörsel blivit förstörd av att mannen pratar så tyst och du måste anstränga dig så mycket att lyssna. Så tror jag att det är.

    SvaraRadera
  2. Jepp...jag håller tummarna, vilket gör att jag inte kan städa ida heller...jättebra...jag lägger mig på spikmattan en sväng istället.

    SvaraRadera
  3. Jobbigt att höra dåligt. Hos oss är dock rollerna ombytta.

    SvaraRadera
  4. Jag beskylls för det motsatta! *ler*
    Håller tummar!
    :)

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna
    även om det innebär lite problem med liret på tangentbordet. Undrar, har du haft många öroninflammationer som barn? Ärrbildningen
    kan ge lite felvibbisar i förstärkarmembranet.
    Till exempel hör vad tjejer och barn säger (ljusare och gällare tonarter) men inte vad män säger (bas). Är det så gumman, är det inget handikapp, snarare en begåvning och viktig kompetens som selekterar på ett intellektuellt sätt ;-))

    SvaraRadera
  6. Ja, dom flesta skador får man enligt statistiken i hemmet! Mannen har haft en långsiktig plan kanske, bara för att kunna utjämna poängställningen!?

    SvaraRadera
  7. Blir beskylld før det samma här. Men, jag brukar säga att vi pratar olika språk och det gør vi ju. Han pratar ju norska och det är inte alltid så lätt, eller hur?
    Hoppas det går bra!

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna! Ha en finfin fredag!

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna!
    Ha en trevlig helg :)
    Klem

    SvaraRadera
  10. Usch, så där låter det hemma hos oss också, men vi har papper på att alltihop är makens fel.

    SvaraRadera
  11. Vadå 1-1? Efter så här många år så mumlar han väl bara, eller hur! Fördelen med hörapparat är att man kan låtsas höra dåligt också, och höra bara det man vill ;-) KRAM!! Snart....:-)

    SvaraRadera
  12. japp, mina tummar håller jag för dig. inte ska man behöva betala dyra pengar för att maken inte kan prata så man hör ;))

    SvaraRadera
  13. Med en make som min ,som pratar ofta i "godnattmössan",oftast innan och efter mina shoppingturer m.m......Då är det bra att ha en hörapparát, att stänga av när det blir för mkt "oljud"......hihi
    Hoppas nu det går bra, och att du får en:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  14. Äsch, låt det stå 1-1 ett tag. Du hittar säkert på nåt snart så att du leder med 2-1 :)

    SvaraRadera
  15. hopps du hör bättre med hjälp av apparaten då, och att gubben ser till att

    P R A T A T Y D L I G T

    SvaraRadera
  16. Det bästa med hörapparater är ju att man kan skylla på tekniken om man skulle missa något maken mumlar om.. *håller tummarna*

    SvaraRadera
  17. Hoppas verkligen du får dem som hjälpmedel men det var väl då för snöpligt att du inte fick leda ett tag till.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  18. kryssar fingrar och tår...

    SvaraRadera
  19. Jag klagade alltid över att min lilla tjej skrek högst av alla ungar när hon var nyfödd och ingen tog mig på allvar....sen börjde jag studera till barnmorska och på den obligatoriska check upen upptäckte skolsystern att jag hade fått skada på trummhinnan! jag hör lite vad jag vill höra =)

    SvaraRadera
  20. Då hoppas jag du får den hjälp som du behöver. Oavgjort behöver inte vara helt fel. Jag menar du ledde trots allt länge ;-)

    Hos oss pratar Husse högt och jag tror nog han hör lite dåligt också. Men han lyssnar inte på det örat...

    SvaraRadera
  21. Ja, jag håller tummarna såklart!!
    Kramen

    SvaraRadera
  22. Är det billigare för staten med hörselapparater än skilsmässor? I sånt fall borde detta ju bli enkelt...

    SvaraRadera

Ja, och...?