QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 oktober 2010

Långåk

Maken reser en del i jobbet. Jag håller inte så noga reda på var alltid, vill bara veta om det är inom- eller utomlands. Är det utomlands finns utsikterna till taxfree, alltid trevligt.

Häromdagen ringde han och sa att han skulle ut och resa. Jaha, vart? En liten tur till Indien, sa han. Bara några dagar. Jaha.

Så nu undrar jag: vad kan man önska sig från Indien? Anyone?

21 kommentarer:

  1. Tyger och kryddor! Och så lite lukta gott eller dricka gott från tax freen :-)

    SvaraRadera
  2. Svarar som Fru Venus!
    "en liten tur" ha ha ha....
    Kram

    SvaraRadera
  3. håller oxå med fru Venus!
    en liten tur är ju bara gärdsgårds :p

    SvaraRadera
  4. Tyger. Vackra fina tyger. :-)

    Åh jag vill också åka på en liten tur till Indien.

    SvaraRadera
  5. Säger som de andra. Plus te och fina porslinsfat och skålar i härliga mönster. Och jag är väldigt avundsjuk på mannen din. Jag har varit i Indien för länge sen och vill absolut tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Haha en liten tur? Jovars.
    Men kryddor? Fint tyg?

    SvaraRadera
  7. Inte illa med en "liten tur" till Indien. Tyger, kryddor och te är väl förknippat med detta land.

    SvaraRadera
  8. Det ÄR en liten tur! Han reser på en tisdag och är tillbaka på lördagmorgon samma vecka.

    SvaraRadera
  9. Jag tror jag skulle önskat att jag fick följa med jag.

    SvaraRadera
  10. Håller med alla andra. Tyger är nog det vanligaste där. Han får gå på någon marknad. Kan tänka mig att de har en massa där. Kanske någon snygg skinnväska?!

    SvaraRadera
  11. Du kan be honom köpa mängder med tyger så kan du tjäna lite på hans tripp,
    vackra indiska kvalitetstyger ger bra betalt!

    SvaraRadera
  12. WOW. Kan du inte följa med honom?

    SvaraRadera
  13. SIDEN, SIDEN, SIDEN OCH LITE SIDEN.
    Något annat är otänkbart, eller det är det väl inte men köper man inte SIDEN när man är i Indien så är man korkad.
    Och det är han ju inte och inte du heller.

    Markattan, som har varit i de stora sidenvaruhusen... Åh majj godd!!

    SvaraRadera
  14. Ja, det kan ju klassas som en liten tur..
    En elefant?

    SvaraRadera
  15. Te, te och mer te. Kanske ännu mer te? Och kryddor. Kardemumma, och curry (som finns i lika många olika varianter som det finns husmödrar i Indien.

    Fast allra helst åka med själv och använda hans kort när han jobbar :-)

    SvaraRadera
  16. Tyger, ljuslyktor,te,smycken, men INTE kryddor!
    Dom kan innehålla baceluskor som man blir rejält sjuk av!!

    SvaraRadera
  17. En liten tripp, till Indialand. Härligt. Och hem köper han som alla säger: TYG! Jisses vilka mönster och färger och kvalitéer det finns där.
    Hulda

    SvaraRadera

Ja, och...?