QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 oktober 2010

Färjefunderingar

Bild på de underbara tapas vi åt på vägen hem från Åland.

Efter en hel helg ihop hade SingelmammanKnasterfaster , Shamrock 
och jag fortfarande mycket att prata om på färjan på vägen hem.
Bl a pratade vi var gränsen går i förhållande till det att rufsa om i andras kalufser.
*
Och var går gränsen?
Är det inte bara så att vissa människor har så vackert
fint hår att man bara måste känna på det?
Se här; vad jag hittade på detta tema i DN!
*
 Detsamma gäller väl gravidmagar,
där är det också många som tar sig friheten att känna utan att fråga magens ägare.
Själv brukar jag alltid fråga först, och bara om det är nån jag känner.
*
Egentligen är det väl vad det gäller håret bara en form för beundran,
och magen representerar ju glädje och ödmjukhet inför detta ett av livets största under.
*
Vackra kalufser och vackra magar är iallafall något att njuta av i vardagen,
men då kanske helst på avstånd.

15 kommentarer:

  1. Kommer inte ihåg hur jag tänkte med gravidmagen, men endast jag får rufsa om i mitt barr!!!!

    SvaraRadera
  2. Gillar när små barn och min man tar i mitt hår, ingen annan tack!! sennär de gäller gravidmagar så frågarman ju först och som du säger man frågar ju inte dom man knappt känner.
    Gott med Tapas!! åkte ni Cinderella?
    Anna

    SvaraRadera
  3. Jag blir galen när nån klappar mig på magen, för jag ÄR INTE 14:e månaden!! Jag har också förståelse för min dotter som i över tio år stått ut med folk som ska dra i hennes guldfärgade korkskruvslockar. Däremot, om nån skulle få för sig att klappa mig på huvudet och säga: "Smarta kvinna där", så det skulle jag kunna leva med ;-)

    SvaraRadera
  4. Äsch det är folk som vill känna på min mage hela tiden. Det är ok. Lite som Play-doo säger de...
    Barbapapa säger jag.

    SvaraRadera
  5. Nä, nix, man måste få vara ifred med sina magar och hår.....absolut. Det tycker jag bestämt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar rufsar och magar, men som du, på mina vänner. Övriga betraktar jag fint på distans. :-)

    SvaraRadera
  7. När vi var i Thailand ville thailändarna ta på Tildes vitblonda hår, vilket jag tyckte var helt ok. Du anar inte! De tittade på henne som om hon var från mars eller något annat utomjordiskt ställe.

    Jag haur majlat daj!

    Kram kram!

    (Du kan nog ta bort den där annonsen "polishustrun")

    SvaraRadera
  8. Ingen som inte jag känner petar på håret, magen eller annat som sitter fast på mej iaf.

    SvaraRadera
  9. När jag och min flickvän hade sex första gången sa hon: Rör mig var du vill, men INTE på magen!
    Honkatter är likadana! *L*

    SvaraRadera
  10. Vi hade en elektriker på golvet i huset för många år sen. Han hade nästan lika lockigt hår som då lilla sonen, som jag brukade rufsa om när jag gick förbi och plötsligt undrade jag om jag som reflex rufsat elektrikern också. Men då hade han nog reagerat???

    SvaraRadera
  11. Kvinnan på mitt jobb som rufsar om i arb.kamraters hår pratar även om sina magproblem/toavanor vid lunchbordet. Hon har inga spärrar alls.

    SvaraRadera
  12. KF: UUUUÄÄÄ!!! Jag hade dött på fläcken!
    /Osloskånskan

    SvaraRadera
  13. Tacksamt om dom låter bli samtliga former av "tafs" vad gäller mig....kramar gillas däremot.

    SvaraRadera
  14. Jag gillar inte ens när nära/kära tar i mitt hår. Absolut inte någon jag inte känner! Oförskämt är det.

    SvaraRadera
  15. Ingentar nånsin i mitt hår men då har jag inga lockar heller. Gravidmagen jag hade sist ville ju folk såklart peta i. Man kan kontra och fråga om de vill känna hur den känns direkt efter förlossningen också :P Fast samtidigt vet jag att de flesta gör de bara i välmening :)

    SvaraRadera

Ja, och...?