QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 oktober 2010

Afterparty

Maken är en smula slak efter dom döda fåren igår som legat och kokt ihop med kålen i flera timmar. Det är inte jag. Det beror nog på att jag körde hem. Fint att koncentrera den "lille cella si" sådär på nattkröken. Och alla älskar mig när dom ska hem. För jag
kan köra bil efter dödafårmiddagar.

Vi lekte också. Två och två fick vi skriva varsin lapp med ett namn på en lapp och sätta i pannan. Sen skulle man gissa vem man var. Maken fick "Drottning Silvia" av mig, själv fick jag "Anna Anka" av honom. Jag gissade rätt först. Och så skulle vi skjuta ner poängsatta toarullar från soffkanten, det klarade jag galant. Fem poäng rätt ner. Det klarade inte Maken. Ha ha.

Nu ska jag baka småkakor. Jag tror inte Maken ska göra nånting. Inte putsa fönster eller polera min bil. Kanske sätta in sommarmöblerna. Fast den lilla blodtryckshöjningen kan ju fort bli till illa dunka-dunka-ont i skateboet. Så inte vet jag. Men det hastar ju inte. Det er ju ikke meldt snø i neste uke iallefall.

Så går en söndag i Provinsen.

7 kommentarer:

  1. Sparade du dig till nästa helg? ;-) Småkakor låter riktigt bra, synd att du är för långt borta för en fika. Här ska lagas lasagne och lekas med lillkissen :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Här är det lite skallebank på lut också, utan dödafårikål. Men det är ett strålande väder ute så jag borde gå ut, och gå till affären. Men jag orkar inte. Tror att jag vill vara inne hela dagen och städa. Fast det sista vill jag inte, men måste. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Og et annet sted i provinsen er vi bare supersløve og synes det er helt greit at det regner sånn at vi ikke føler presset på å gjøre noe praktisk utendørs, som å rydde inn utemøblene eller vaske vinduene. ☺

    SvaraRadera
  4. Då var det ein festleg fest, forstår eg!
    Sååå ok å vere ok i hodet dagen etter.

    SvaraRadera
  5. Det är klart de älskar den som kan se till att de kommer hem efter festen! Du borde ta lite avgift kanske, som taxi gör?!

    SvaraRadera
  6. lappleken har jag oxå gjort, riktigt klurigt, ibland, min svägerska som HATAR Elvis fick naturligtsvis honom och jo hon kunde gissa rätt, någon fick GUD lite svårare, hur svarar man på frågor om honom...

    SvaraRadera
  7. Roliga lekar! Härligt att ni har barnasinnet kvar, med tanke på allt annat i vardagslivet som måste göras.

    SvaraRadera

Ja, och...?