QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 september 2010

Smarte Maken

I det förra inlägget skrev jag ju en kommentar om att Maken ibland är tjukk i hue.
Det kan man ju lugnt konstatera att så är fallet.
Jag åkte iväg till flygplatsen igårkväll för att hämta upp Maken med kompis, hade fått flightnummer och ankomsttid till kl 21:20. Det kom oroväckande lite folk ut runt den tiden, så jag gick för att kolla ankomsttavlan; 22:20 stod det! Jag fattar inte vad för tid jag hade fått, inte var det avgång och inte ankomst...

Så där stod man då och blommade som en annan nisse med en dryg extratimme att slå ihjäl. Jag ringde Sonen, tänkte han kunde prata bort lite tid med sin mamma, men han var bara trött och gäspade mest."Sätt dej och titta på folk," sa han. Så det fick jag ju göra.

När Maken sen kom så frågade han om jag hade väntat länge.
"Tja....sa jag, jag var här i god tid kan man säga."

Då slängde han sej ut i ett hav av förklaringar, den ena bättre än den andra medan kompisen stod på sidelinja och bara garvade. (Maken är ju känd för att normalt ha järnkoll på allt)

Till slut sa jag bara: "everything you say may be used against you. " Nädå. Det jag däremot sa var: "allt du säger kommer jag att använda i ett blogginlägg, bestäm
själv hur dumt det ska bli."

Då teg han.

23 kommentarer:

  1. men TACK för tipset ang blogginlägg och bortförklaringar...kan vara ett bra ess att ha i rockärmen...hehe

    SvaraRadera
  2. Fantastisk svar. Det skal jeg bruke på Gemalen;-)

    SvaraRadera
  3. Är det inte konstigt att dom (män) inte bara kan säga att dom gjort FEL, och sen gå vidare!?
    Min man säger ibland, med lite uppgivenhet i rösten :"jaha, nu blev det mer till bloggen!!"
    Han är klok han!

    SvaraRadera
  4. Bra trick, så smart du är! Jag lagrar!

    SvaraRadera
  5. Haha, tänk vad tur att man har bloggen att hota med.

    SvaraRadera
  6. Blooga är makt, mwouhahaha (skrattar som Dr Evill)

    SvaraRadera
  7. Hahaha, det ska jag börja köra med ;)

    SvaraRadera
  8. Hehe....smart drag där!!

    *ska försöka komma ihåg till nästa gång vi "diskuterar" något! Tack!*

    Kramis, J:son

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset! Du är en klok och givmild kvinna som sprider goda tips omkring dig till oss andra.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt att när man kan "hota" med nåt så enkelt som ett blogginlägg! :-)) Jag har mailat dig till hotmailen.

    SvaraRadera
  11. HAHAHA!!! Visst blir man galen på folk som inte passar tider! Tur att han fick så han teg ;-)

    SvaraRadera
  12. Visst är det praktiskt att ha en blogg att hota med.

    SvaraRadera
  13. det skulle vara kul om HAN också började blogga! ha ha ... undrar vad vi skulle få läsa?

    SvaraRadera
  14. Haha! Jag tycker sonens kommentar va kul. Kram till dig vännen!

    SvaraRadera
  15. haha den var kul min gubbe är också himla bra på bra förklaringar

    SvaraRadera
  16. Haha! Dräpande kommentar och den vet var den tar för våra familjemedlemmar... ;)

    SvaraRadera
  17. Gud vad du är smart.

    Jag kör med en liknande variant, i skrämselsyfte.
    När Maken gör nåt dumt eller säger nåt dumt så höjer jag bara ett varningens finger...
    ... passa dig så att det inte hamnar i bloggen.
    Då passar han sig ;)

    SvaraRadera
  18. Klokt av honom. Det finns vissa saker som är omöjliga att snacka sig ur...:D

    SvaraRadera
  19. haha, bra kommentar av dig :D

    SvaraRadera

Ja, och...?