QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 september 2010

Skit, piss och gröna döden!

Eller översatt till ren svenska: låsning i ryggen.
Jag blir alldeles rabiat av detta elände, fräser och gläfser till allt och alla.

I veckan har två sjukgymnaster försökt få upp detta, utan att lyckas. Så igårkväll var jag alldeles desperat, och ringde till flera kiropraktorer med kvällöppet. "Näe, på måndag kanske?"Jag dööör om jag ska ha detta i helgen, tänkte jag. (Eller så dör Maken). Till slut fick jag tag i en som sa: "kom med en gång!" Och det gjorde jag. Han såg ut som John Travolta i "Pulp Fiction," jag ljuger inte. Och så hade han svensk fru, sa han. Men människan buntade ihop den här tanten och fick upp låsningen! Ahhh....så skönt!

Idag är jag en smula öm i muskulaturen, det känns som en flock buffelbison
har dansat cancan på min rygg. Men annars är det bra.

Trevlig helg!

25 kommentarer:

  1. Härligt! Inte att du känner dig mörbultad men att låsningen försvann :D
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Det finns ingen bättre känsla än den mörbultade EFTER att låsningen är borta.

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt. Jag vet precis hur det känns - både med låsning - och upplåsning! :)
    <3

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att "John Travolta" kunde fixa låsningen i din rygg... ;)
    Ha en trevlig fredag men eller utan buffelbisons!

    SvaraRadera
  5. Gött att han hade en nyckel då att låsa upp dig!!

    SvaraRadera
  6. Hurra för en fungerande rygg! Nu kan du ta helg utan alltför mycket smärta. Skönt.

    SvaraRadera
  7. Så bra! Eller ikkje bra å ha vondt i ryggen altså, men bra du vart bra! Haha!
    God helg med god rygg!

    SvaraRadera
  8. Tur att du fick hjälp. Det är verkligen pest och pina med ryggont. Det kan vara värt att vara lite öm idag =) kanske ett par glas vin tar bort det sista onda? :)

    SvaraRadera
  9. Skönt att du fick hjälp med ryggen.

    SvaraRadera
  10. Visst är det skönt när det är över? Jag har varit hos naprapater säkert 100 ggr för dessa jävla låsningar. Numera är jag så rörlig i ryggen så kotorna leker plockepinn där inne... Hoppas du tar det lugnt nu över helgen så det blir bra!

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att det släppte. Nu kan du fira helg ordentligt

    SvaraRadera
  12. Din stackare! Onda ryggar är bland det värsta som finns! Så vilken tur att du fick ordning på det. Gå nu inte i baklås igen bara.

    SvaraRadera
  13. När man har så ont och en välsignad kiropraktor knöcklar till en (Travolta look-a-like eller ej, då blir man fanimej religiös!
    Skönt att du är helad. Både för dig och maken!
    Go och skön helg på dig! :)

    SvaraRadera
  14. Härligt att låsningen försvann när Travolta knakade till dig!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vad tacksam för att han inte körde en nål i hjärtat på dig utan nöjde sig med att dra o knäcka.....hoppas du sett Pulp annars är nog min jämförelse aningen makaber ;)

    SvaraRadera
  16. Tur att det fanns en som räddade din o makens helg.
    Ha nu en fin helg o var rädd om ryggen.
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Tack, kära Osloskånska :O)
    Men svampbortgivandet är ren självbevarelsedrift, jag gillar ju inte att kasta den....
    Och vi kan inte äta upp allt själv, framförallt har kah inte plats för det :O)
    Men nu finns det de som vill ha, vilket är helt underbart!
    Och, du, jag är glad över att ha funnit dig också :O)
    Vi borde ses?!

    SvaraRadera
  18. Madlar: Jag har sett Pulp! Och knaksnubben var LÄSKIGT lik Travolta, tro mej!

    SvaraRadera
  19. Heja Travolta! Skicka hit honom!!

    Kram, J:son

    SvaraRadera
  20. Men sån tur att du fick kontakt med Travoltan. Hoppas det håller i sig nu.

    Kram

    SvaraRadera
  21. Att en naprapat kan iblnad lösa det onda ... skulle vilja uppleva det! *ler*

    SvaraRadera
  22. lagom med vila och aktivitet nu,min vän!!

    SvaraRadera
  23. Jag förstår dej!!!
    Man kan ge sitt liv till denna underbara människa som kan låsa upp alla låsningar! Det finns nog ingen skönare känsla...(nja, inte just då;) )

    SvaraRadera

Ja, och...?