QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 september 2010

Shopping

Sonen handlade en del på apoteket, för det är billigare här än hemma i Nårje. När vi
kom fram till kassan (denne var banken) sa Sonen att han bara skulle hämta en deo till.
Då tittade damen på mej och sa lite misstroget:

-Ska han verkligen ha en deo till?
-Ja, sa jag, en till varje armhåla såklart!

Då blev hon lite osäker, för jag höll mej alldeles allvarlig. Men när mannen bak
mej i kön började frusta lite glatt, fnissade hon lite försiktigt.

24 kommentarer:

  1. Tänk vad praktiskt och tidsbesparande med en till varje armhåla.

    SvaraRadera
  2. Tack för härligt skratt! Tänk att det finns så många, för många som inte förstår ironi!
    :)

    SvaraRadera
  3. Haha! Det vore ju kanske praktiskt...

    SvaraRadera
  4. Ha ha , tänk vad länge de räcker då ;-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha!!! Klockrent ju!

    Och tänk att jag också precis i dag har skrivit om "apotek"!?
    Märkliga saker händer där!

    Kram, j:son

    SvaraRadera
  6. Haha!
    Vet du vad som slog mig nu? Att din son kanske pratar norska?! Är det så? Hur konstigt känns det?

    SvaraRadera
  7. Hehe, ett svar helt i min smak :-)
    Fast å andra sidan, vad angår det apotekspersonalen hur många deodoranter kunden köper? Dum fråga får ett BRA svar!

    SvaraRadera
  8. Så lenge det ikke finnes tandemdeodoranter må man selvsagt ha to. Opplagt, synes jeg.

    SvaraRadera
  9. Åh vad jag önskar att jag oxå kunde hålla masken i såna situationer

    SvaraRadera
  10. hihi, varför har en del ingen humor alls? jag hade skämtat vidare, aatt han skulle ta fyra, en till varje fort också när han ändå höll på!

    SvaraRadera
  11. *gapskratt*
    Underbar kommentar. Å jag hade inte lyckats hålla mig för skratt om jag stått bakom dig. ;-)

    SvaraRadera
  12. Du är kvicktänkt, det är såna svar jag kommer på när jag parkerar bilen hemma :)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  13. Ha Ha Ha ;D Tänk om man kunde vara så snabbtänkt!

    SvaraRadera
  14. Ha ha! Den satt där den skulle :D

    SvaraRadera

Ja, och...?