QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 september 2010

Oh smärta smärta sviiiid

Jag hade en liten olycka med hårschampot i simhallen igår. Jag tog en normal mängd
i handen och skulle som vanligt bara klaska dit det på topplocket, när det faktiskt inte
bar sig bättre än att jag svepte det mesta rätt in i vänsterögat. Man skulle ju tro att kontaktlinsen verkligen skulle bli rentvättad av detta men ikke.

På en skala från 1-10 utgör detta en stark åtta i konsten: självplågeri av första skoffan.

Children, don't try this at home!

38 kommentarer:

  1. Jag har fattat det som att man inte ska tvätta ögonen med schampoo.

    SvaraRadera
  2. Du tänkte tvätta ögonfransarna då, eller? ;-)

    SvaraRadera
  3. AJ! Tvål i ögonen gör ju skitont utan linser.

    SvaraRadera
  4. Hihi!!! Blev nu påmind om den gången jag körde ett roll-on i ögat... Gjorde jäkligt ont!

    SvaraRadera
  5. Nä...det är inget vidare. Rött och grönt i tjusig blandning, och så "snorar" ögat lite liksom. Äsch.

    SvaraRadera
  6. Ja det var ju inte så smart gjort;);)
    AJ aj aj....
    kram

    SvaraRadera
  7. Stackars, stackars dig!!!
    Men nu måste ögonfransarna vara välschamponerade och fina.

    SvaraRadera
  8. -OoooouuAAAAJJ!!!!.....som fan va?

    Kramis, J:son

    SvaraRadera
  9. Det der høres ikke godt ut. Rødøyd i dag da kanskje?

    SvaraRadera
  10. Aj, det gör fruktansvärt ont. Det är ingen hit att sätta fundation på linser, man ser hela världen lite suddigare och brunare med det ögat. *tips*

    SvaraRadera
  11. Gör inte så, det är dumt. Dumt, I tell you

    SvaraRadera
  12. Ibland undrar man hur man bär sig åt.......vore det inte klokt att inte ha linser i ögonen idag, men det kanske du inte har.....

    SvaraRadera
  13. Nämen.... stackare...
    Då kanske jag inte ska berätta om den gången jag tog aceton istället för ansiktsvatten....

    Hoppas det gick över fort!

    SvaraRadera
  14. Låter hemskt - är väldigt försiktig med shampo sen den gången jag tog barnolja i st f shampo. Det gör inte ont, men blev rätt besvärligt. Håret blev inte så fluffigt.

    SvaraRadera
  15. Aaaj.. Hoppas du kunde skölja både ögat och linsen sen..

    SvaraRadera
  16. Hej hej.. Det är så att det är Nån som har slutat följa min blogg, jag är inte bitter över det men är nyfiken på vem det är. Nu undrar jag om det kan vara du som har slutat? =)) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  17. Hahahaha, åh förlåt, jag menar STACKARS DIG. Och det menar jag på riktigt också, men vad fan? Hur bär du dig åt??? Hehehehe, samtidigt kan jag känna igen mig. För:

    Om det inte går att göra det med schvung kan man lika gärna låta bli.

    Försök nu att hålla dig lugn en stund.

    (Och nu behöver inte jag hålla på och tjafsa in en massa html-koder här för att göra (och misslyckas med att göra??) länkar till gamla bloggar med bilder, om man klickar på rätt etikett och bla bla bla. Jag har lagt upp ett galleri rätt och slätt. Med schvung!!)

    SvaraRadera
  18. Missbedömde du så fel!!?? ;)
    Aj, aj, aj!!! Det var inte så smart!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jag klarade mig undan dylika smärtor denna gång. Men tänk att enliten (nåja stor då) klick kan göra så ont. Hoppas du inte är allt för rödmosig!

    SvaraRadera
  20. Haha! Du verkar vara en riktig tokfia i min smak.

    Kram maidi

    SvaraRadera
  21. Åå, aj! Jag gjorde det samma, fast med såpa häromdagen. Det gjorde sjukt ont och jag höll på att komma försent till jobbet på grund av illrött öga! snacka om dokusåpa!

    SvaraRadera
  22. Aj! Men fanns där ingen varningstext på flaskan? Du kanske kan stämma någon och bli svinrik!

    SvaraRadera
  23. Aj aj aj, det där gjorde ont bara att läsa om.

    SvaraRadera
  24. Huga! Men kanske tur att du hade lins då. Eller inte... ;)

    SvaraRadera
  25. Snacka om att göra ont!! Här sitter en till som har testat det!

    SvaraRadera
  26. Ajajaj!

    Hoppas att det känns bättre nu!

    Kram

    SvaraRadera
  27. Aj då...då blev ögat rent iaf :-)

    SvaraRadera
  28. En annan grej som ger höga självplågepoäng är att falla framlänges ner på ett knä, särskilt för dom som väger som en gråsäl.
    Glid gärna på knät också, så att du får brännskador.
    ;)

    Ett tips bara!

    Hoppas bara att du har sköljt ur ögat nu så att svidet är borta!

    KRAM!

    SvaraRadera
  29. men aouuutch....va skulle nu det va bra för? :D

    SvaraRadera
  30. AJ. Så där har jag också gjort en gång och jäääädrar vad det gjorde ont!!

    SvaraRadera

Ja, och...?