QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 september 2010

Meooow! En kattbekant....


Jamen tjena alltså!
Det är jag, Sotis; 20 pounds (10 kg!) of a real catman,
tjusigt fördelade på en kattkropp du är beredd att dö för!

Det jag tänkte upplysa om är hur det känns att
plötsligen lätta från marken som en annan lättviktare,
inte min normala style va', stadig som jag normalt är va'.

Alltså; hur tror du det känns att i makligt tempo smyga fram på fyra poter (tassar),
och för man får tänkt "sparv" så har kroppen gjort en halv saltomortal baklänges, och man befinner sej i en position där man plötsligen ser världen upp och ner, och sparvfaen är verschvundet over all bushes?

Och som toppen av kaka får man ett huvud fyra gånger så stort som
ens eget (oftast Mattes) nerborrat i pälsen!

Tycker du då det är konstigt om man vill dra sej tillbaka för att återupprätta sitt ego, samt putsa och tvätta det yttre efter människoattacken?

Och är det konstigt att man ser en smula skärrad ut på bilden då?

Va'?
Va'? Va'? Va'?

27 kommentarer:

  1. Vilken underbar sötis det var!!! Verkligen suuupersöt!!

    SvaraRadera
  2. Hihihi.. vilken underbar min! Ser ut att lida av granatchock eller liknande! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, stilig kisse. Mycket värdighet!

    SvaraRadera
  4. Ha ha...jag skärrad var det:)
    Så söt!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi! Han ser ut som om han är totalt skräckslagen!

    SvaraRadera
  6. Älska inte honom sönder och samman, det är han för fin för, vilken fin pisse! Magnifik!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Haha vilken sötnos!
    Men han ser ju helt skräckslagen ut :D

    SvaraRadera
  8. Haha, han ser lite skraj ut :)

    SvaraRadera
  9. Åh... mysmisse! Fast i chock :) Hehe- vår lilla ilska kisse drar man sig för att stoppa ner näsan i magen på. Då kan det gå illa.
    Men när hon är som mest avslappnad och gosig, då kan man få pussa på det mjukaste mjuka...

    SvaraRadera
  10. HAHAHAHAHAAAA!!! Underbart att få byta tårar till skratt när jag ser en svart kisse....tack.

    SvaraRadera
  11. Nejmen Sotis! Så du ser ut. Så där der jag ut när jag blir förbannad och försöker resa ragg, men jag lyckas inte så bra som du förstås. Matte Hulda säger att jag är alldeles för snäll... Men du ser skräckinjagande ut! Du gillar väl ändå en liten storpudel? Jag behöver inte bli rädd, eller...
    Vov vov Lilla Vargen

    SvaraRadera
  12. Haha! Jag hade nästan glömt den bilden! Är det ok med en uppföljning? Just nu sitter jag på bussen men när jag kommer hem ska jag skicka en mer avslappnad bild där Sotis den långe ligger på TVÅ stolar! Deal? Kram till dig vännen!

    Y

    SvaraRadera
  13. The cool cat! Vilka ögon den katten har!

    SvaraRadera
  14. Hahaha, nej det är fullt förståeligt! Både mattes huvud i pälsen och det häpna uttrycket i ögonen...:D Oemotståndligt!

    SvaraRadera
  15. Sv: Det var Morris tass som det var lite ont i och han mår mycket bättre nu. Var nog lite för mycket lek och en sträckning på det!

    SvaraRadera
  16. Vilken min!! :)
    Med all rätt, får man väl säga...

    SvaraRadera
  17. Kanske blir lite övergrepp ibland, när man behändigt plockar upp katter...men de brukar kunna tala om hur de vill ha det! Ser ut som denna kattherre har den förmågan, också. :-)

    Tack för kommentar på min blogg!
    Jo, jag kan äta äpplen i pajer och kakor. (lyckligtvis!) Ibland får jag tipset att skala äpplet och sedan mikra 15-20 s men det räcker inte. Men, men, man kan äta i alla fall och så knäppa med tungan och klia sig om näsan, ibland är det värt det!

    SvaraRadera
  18. Han ser verkligen skärrad ut, sötnosen! Fast det får man väl inte kalla en herre på hela 10 kg ;-)

    SvaraRadera
  19. Värsta långnäsan ju!

    Fint!
    =)

    SvaraRadera
  20. hahaha härligt, du få en till många goda skratt...

    SvaraRadera
  21. Hahaha-underbar bild -underbart inlägg!

    SvaraRadera
  22. Åh! Vilken fin misse!! Har han Maine Coon i sig månntro? Nosen ser ju så ståtlig ut!

    SvaraRadera

Ja, och...?