QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 september 2010

Kommer

...ni ihåg det här?
Här kom då äntligen (det självklara) svaret:


Jag tycker verkligen att det är alldeles fantastiskt
att dom beslutat sej för att annullera parkeringsboten,
 i all synnerhet eftersom parkeringsvakten lätt kunde ha låtit bli att sätta
dit den överhuvudtaget, om h*n bara hade ringt EasyPark som dom
faktiskt ska göra och kollat om jag faktiskt hade betalt p-avgiften!

Los ärkepuckoidiotas!  

(undrar vad den här lilla utredningen har kostat Københavns Kommune?)

21 kommentarer:

  1. ...och så tycker jag att dom borde bett om ursäkt!

    SvaraRadera
  2. BRA!! :-) Men håller med, var är ursäkten?

    SvaraRadera
  3. ...och det som är så in i hela hällvittans dumt var begrundelsen för boten;

    "enligt paragraf 28b: "ikke synlig P-billet i strid med paragraf 7, stk 1".

    Grejen med EasyPark är att man inte FÅR en biljett! Man ska ha ett synligt EP-märke på vindrutan, och det HAR jag! SEN ska parkeringsvakten ringa till EP och kolla om man har betalt!

    Gurimalla, jag känner att jag arpar opp mej bara jag tänker på det! FRÄÄÄS!

    SvaraRadera
  4. Bra for deg! Sånnt er så irriterande når du veit at du har gjort det riktige.

    SvaraRadera
  5. Good! Måste kännas skönt när man liksom vet att man har rätt!!!

    SvaraRadera
  6. Dessa förbenade vakter. Där vi bodde innan gick vakterna och mätte med måttband avståndet mellan bilen och korsningen. Om man stod en mm för nära korsningen fick man böter. jag vet det är deras jobb men uj vad jag svurit på dom;)
    grrrr....

    SvaraRadera
  7. Det var nog hon med blindkäppen (i det tidigare inlägget) som satte dit p-boten. Hon SÅG nog inte att du hade betalat

    SvaraRadera
  8. Synnerligen irriterande att behöva lägga tid på att bevisa att man har rätt!
    De kunde väl skickat brevet tillsammans med en chokladask eller blomsterkvast som ursäkt!

    SvaraRadera
  9. Märta: Väldigt gärna choklad ja!

    SvaraRadera
  10. Märklig historia! De har typ noll koll. Och ursäkter är de inte generösa med....
    Hulda

    SvaraRadera
  11. Du får väl skriva en egen lapp för hand att dom ska ringa och kolla...idioter.

    SvaraRadera
  12. Bra för dig att du nu har redat upp det!

    Vill bara säga att inte alla parkeringsvakter är otrevliga. Jag kan berätta om då vi inte brukade betala P-platser... vårt resonemang att man så sällan får böter så det ändå lönar sig i längden höll inte den aktuella gången. Fick på håll syn på en man i uniform i färd med att skriva ut ett kvitto. Rusade som en "gnu" över parkeringen men då jag kom fram hade jag inte en susning om vad jag skulle säga. Det fanns liksom inget jag försvar. Så jag stammade fram ett fånigt TACK SÅ MYCKET... gissa vem som som såg förvåndad ut, tittade på min man som nu också hunnit fram och började gapskratta... så ställde han sig och rev lappen och sa till min man "Köp en blomma till din fru för pengarna!"

    SvaraRadera
  13. Ja det blev lite oklart ovan men jag tror nog ändå att budskapet gick fram ;-)

    SvaraRadera
  14. IP: Köpte din man en blomma då? Hoppas det =)

    SvaraRadera
  15. hehe bra gjort! Välkommen till mig ;D

    SvaraRadera
  16. Hm - min kommentar nyss försvann...

    Jag försöker igen.

    Vilken tur att jag inte bor i Københavns kommune (längre) så jag slipper gråta över vad (alla mina många) skattekronor går till!!! ;-)

    SvaraRadera
  17. Bra jobbat!! Ut med ilskan bara!!

    SvaraRadera
  18. Hej du!

    Nä det blev inga blommor den gången det har han fått äta upp ;-) Men idag må du tro Kolla bara på min blogg:

    Ha nu en go helg Ingela

    SvaraRadera

Ja, och...?