QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 september 2010

1/2 Enkät

Hittade denna senast hos Skrytmorsan, och snodde några av frågorna:

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 - rad 4, vad står det där?
"en omöjlig tanke, ungefär som en boxningsmatch mellan en skalbagge och en flodhäst."

 Sträck ut din vänstra arm så långt det går - vad rör du vid?
 Då bongar jag ner lampskärmen på golvet.

 Vad såg du senast på TV?
 Läste svenska nyheter på text-tv.

Gissa vad klockan är - utan att se efter:
08:45. (ha! den var 08:41)

När du senast var utomhus - vad gjorde du då?
Igår. Ute och fixade lite smågrejer.

Vad har du på dig?
Gröna piratbrallor, vit T-shirt och svart väst.

När skrattade du senast?
Igår! Åt Makens fejja när han upptäckte att dörren vi väntat på i en månad var fel sort!

Har du sett något konstigt på sistone?
Mycket konstigt att se på en flygplats!

Vilken film såg du senast?
"Sammen er en mindre alene."

Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja for fanden!

Vad tror du Gud vill säga till dej när du står vid pärleporten?
"Du har kommit fel."

17 kommentarer:

  1. Nehedu. En sån som dig har inte kommit fel till pärleporten. Gulle!

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha ... jag skulle nog också få höra det om det fanns en sådan port!
    :)

    SvaraRadera
  3. Tror jag har besvarat vad jag har på mig lite väl utförligt på sistone:-)

    SvaraRadera
  4. ... nog vill de ha lite humor och djävlaranamma i himmelriket också, tror du inte?

    SvaraRadera
  5. Inte då har du kommit fel. Jag läste att du åt din mans ansikte, fick läsa det flera gånger. Jag är nog inte iodning riktigt.

    SvaraRadera
  6. Åh, kul läsning!!:)
    Och inlägget om "mannens ankomst till flygplatsen" gav mig dagens första skratt:D Tack!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Gröna piratbrallor!? Grrr!
    =)

    SvaraRadera
  8. Nog tror jag att de tar emot lite olika sorter i himlen men om inte är du välkommen ner till mig som står och stryker och sorterar tubsockar i källarvåningen.

    SvaraRadera
  9. Ha ha, jag tror inte du skulle vänta på svar, utan skuffa undan Per och armbåga dig in ;-)

    SvaraRadera
  10. Kul läsning, och de där gröna piratbrallorna lät inte helt fel :)

    SvaraRadera
  11. Asch då, vem behöver en plats där när man har domäner i blogghimlen?

    Markattan, på plats igen

    SvaraRadera
  12. Du, när du står där vid pärleporten och spänner dina gröna kattögon i Herr Gud kommer han att öppna porten på vid gavel och meddela att du har en all inclusive-biljett.
    Tror nämligen att Gud gillar damer med humor, skinn på näsan och gröna piratbyxor!

    SvaraRadera
  13. Kul Osloskånskan! Jag apar efter och gör en likadan.

    Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 - rad 4, vad står det där?
    "För att tekniska och administrativa styrmedel ska kunna få genomslagskraft är en nödvändig (men inte tillräcklig) förutsättning att de kombineras med kommunikation." (SUCK!)

    Sträck ut din vänstra arm så långt det går - vad rör du vid?
    Inget.

    Vad såg du senast på TV?
    Idol.

    Gissa vad klockan är - utan att se efter:
    23.22. (den var 23:17)

    När du senast var utomhus - vad gjorde du då?
    Promenerade hem.

    Vad har du på dig?
    Blå mysbyxor, turkos fleecetröja och blommiga träskor.

    När skrattade du senast?
    I dag på jobbet!

    Har du sett något konstigt på sistone?
    Vad är inte konstigt?

    Vilken film såg du senast?
    "Mademoiselle Chambon"

    Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
    Absolut! Been there, done that. (Bott i Frankrike i två omgångar '93 och '02)

    Vad tror du Gud vill säga till dej när du står vid pärleporten?
    "Du var för kritisk!"

    SvaraRadera

Ja, och...?