QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 augusti 2010

Tänt var det här! Eller...?

Vi renoverar lilla rummet. När det är färdigt behöver vi en ny lässtålampa
(läs-stå-lampa). Dom finns just nu på extrapris. Jag drog Maken i armen,
men han vill hellre vänta och köpa en ny lampa när rummet är färdigt.

Ja HEY!! Varför köpa för halva priset när man kan köpa till fullt pris?
(Vem står för kapen i det här hushållet, tror ni?)

18 kommentarer:

  1. ja då får han väl minsann betala den själv!! :P

    SvaraRadera
  2. Så typiskt karlar! Hoppas han har plenti i börsen då. Fast nu minna jag....jag har sex rullar tapeter på vinden, skitsnygga och så billiga....köpte dom ifall vi hittar ett hus nån dag....men ett kap var det!! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hade köpt den iaf. Annars får mannen betala den själv ;-)

    SvaraRadera
  4. När du drog maken i armen
    tände han då?

    ;-))

    SvaraRadera
  5. lampa till extrapris varför vänta, älskar extrapris och rea, som gjort att fynda

    SvaraRadera
  6. Typiskt karlar. Fattar inte det där med shopping, när det är dags att slå till liksom.;)

    SvaraRadera
  7. Passa på att handla NU och så kan ni handla SEDAN också! :-)

    SvaraRadera
  8. WHAT!!! Trodde det var tvärtom liksom...

    SvaraRadera
  9. Makar kan vara lite tröga emellanåt =)

    SvaraRadera
  10. Köp den själv du. Rummet blir väl färdigt förr eller senare? Då finns den ju redan där, lampan alltså

    SvaraRadera
  11. Det fattar ju varje människa att man får bättre kvalitet om man betalar fullpris. ;)

    SvaraRadera
  12. Vi hade exakt samma diskussion igår angående utemöbler till trädäcket.
    Jag vann...

    SvaraRadera
  13. köp, köp, köp. Självklart ska du passa på när det är rea

    SvaraRadera
  14. he he he ;-))
    (på din kommentar hos mig)
    totalt skaunskt galen eh ja ... au du mä :-D

    SvaraRadera
  15. Han kanske tror att det blir rea på rean? *försöker förstå*

    SvaraRadera
  16. Mmm. Jag tror att det manliga släktet har en inbyggd slö-mekanism, jag... ;)

    SvaraRadera
  17. Kan vara en skenmanöver av mannen, akta dig, han kanske tänker att här ska ingen ny lampa vara överhuvudtaget......vem vet, jag talar av erfarenhet......sen är det bara ett missförstånd när man attackerar....
    Sniglarna var verkligen fruktansvärt urläbbiga. Jag hoppas ni tod dem båda av daga!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Undras om han är någon avlägsen släkting till min gubbe tro???

    SvaraRadera

Ja, och...?