QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 augusti 2010

Sju saker...


Osloskånskan är....

1. Osmal (dessvärre)
2. Optimist (stort sett)
3. Ordningsam (ibland)
4. Otrolig (också ibland)
5. Omöjlig (det händer)
6. Obeskrivlig (i vissa stycken)
7. Omsorgsfull (för det mesta)


Tack "Någon älskar alltid mer" för den här awarden.
Som jag brukar, så ger jag den vidare till den som känner sej manad,
vilket borde vara alla!

16 kommentarer:

  1. Grattis till awarden. Kul lista. O-ord brukar ju vara negativa men här har du hittat bra o-ord tycker jag

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden och ovanliga oord!

    SvaraRadera
  3. O vad bra det låter som en aldeles bra människa;))

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden :-D
    Rolig lista med (o)vanliga ord ;-)
    Kram o ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Underbart och kul skrivet, men du glömde, du är Omåttligt populär också ;-) Kram

    SvaraRadera
  6. Lite annorlunda och kul! Grattis.
    Hälsning från ett hett Stockholm.

    SvaraRadera
  7. härlig beskrivning ser ser dig precis nu...

    SvaraRadera
  8. Oslo!
    Jag har truffet dig IRL..
    Och jag såg "bara" 2, 4, 7 i mängder!! :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej hej
    Vad jag fick höra när man har lite extra kilon och man har fått barn, så är vi bara lite eftertjocka. Väldigt sött uttryck, för min del har jag varit eftertjock i 17 år.

    SvaraRadera

Ja, och...?