QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 augusti 2010

Que?

Då vill jag bara meddela att jag har varit på den sedvanliga hörselkontrollen, och sitter nu för första gången med en antenn i vart öra. På väg därifrån åkte jag inom ett av våra shoppingcentra, och nu känns det som om jag tjyvlyssnar på allt och alla.

Så det är bara att gratulera den här redan gråhåriga, närsynta, halta och smådöva
gamla Oslotanten. (akta dej! nu hör jag vad du säger!)

Och så glömde jag en sak: när audiografen (hörtanten) skulle ställa in apparajterna efter min hörselkurva (görs digitalt på data, very fancy) så sa hon: "nu ska vi bara låta dom autofitta sig," det hörde jag och höll på att trilla av stolen!

18 kommentarer:

  1. Hehe!!
    Jammen bra du er drivandes god til å skrive ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att kunna höra! Och kunna stänga av när du inte vill höra...

    SvaraRadera
  3. Har du fått sådana fräsiga blingbling saker i öronen eller kör du gamla hederliga hudfärgade... :)

    SvaraRadera
  4. *asg* Jag fick diagnosen: "Hör ej biljud eller flera ljud samtidigt" av företagsläkaren för två år sen. Fast ingen verkar fattar det utan alla pratar i mun på varandra = jag hör inte ett smack! Ganska skönt...

    SvaraRadera
  5. Tänk vad du kan tjuvlyssna nu!

    SvaraRadera
  6. Häftigt att kunna tjuvlyssna. Glöm inte att stänga av med och vila från allt du inte vill höra.

    SvaraRadera
  7. Kanske något för mig... jag hör ingenting. Men när läkaren kollar säger hon att jag hör jättebra. Hur kan hon veta det?

    SvaraRadera
  8. Monica: Ingen färg nej, tråkigt gråvita...

    Fru Venus: Det är problemet, ja!

    Shamrock: Få en remiss till "riktig" hörselundersökning!

    SvaraRadera
  9. Gubben skulle nog vilja outfitta mina öron..hehehehe ah förstå mig rätt, HAN tycker att jag hör dåligt. å så dumt det lät, men det bjussar jag på ;)) hehehehehehe

    SvaraRadera
  10. Uscha mig! En sån tant, vara ful i miúnnen på det sättet.

    SvaraRadera
  11. Det sistnämda får du tala tyst om ;-)

    SvaraRadera
  12. Om jag skulle ta och fitta mig jag också:-)

    SvaraRadera
  13. Autofitta ........har man livlig fantasi så kan man ju få det till vad som helst ;) Förlåt *fniss*

    SvaraRadera
  14. ha ha ha ... nu fick jag dagens dos av skratt igen!

    SvaraRadera
  15. Coolt ord.. Autofitta!! Ha ha

    SvaraRadera
  16. Hahaha!!!
    SÅ roligt borde det vara jämt när man kollar kroppen!

    *ler stort*

    Kram och ha en fin lördag!
    Jenny

    SvaraRadera

Ja, och...?