QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 augusti 2010

Oseriöst harselerande - ursäkta

I dessa klimakteriets förbannade tider med allehanda kroppsliga taskigheter bl a i form av t ex oönskat hår på fel ställen, tarvliga svettigheter i fel sammanhang och en synnerligen ostyrlig cykel *blink blink* som hindrar en i att ta ut PMS-svängen med gott samvete för man aldrig i helvete vet när och OM det är därför man är gottesugen (jämt!) eller sur och förbannad (inte fullt så ofta).

I dessa klimakteriets helvetestider har det lyckats mej att ingå ett avtal med en av Skagengängets kvinnliga medlemmar, tillika en redig godingdame som jag gillar väldigt mycket. Vi har på heder och samvete lovat varandra, att om en av oss blir väldigt sjuk, alltså riktigt, riktigt illa sjuk (här vi pratar medicinsk koma och respirator), så ska den andra alltid se till att man tar sej så väl ut som det är möjligt i en sån situation.

Detta innebär att den uppegående madamen av oss två har förpliktat sej till att rycka ut alla ofördelaktiga hår i ansiktet på den försvarslösa som inte kan ombesörja det själv.
Här måste jag undra....finns det några fördelaktiga hår i fejjan? Jo förresten - ögonbrynen ju!
Detta måste snarast tas upp med henne och bli en del av pakten.

Men alltså, detta känns väldigt betryggande, tycker jag. Och OM jag skulle ligga där totalt bedövad och utan möjlighet att meddela mej till omvärlden, och KÄNNA att nån rycker ofördelaktiga hår i fejset, så vet jag iallafall att hon är där och hälsar på och gör sin plikt. Och det kommer ju att kännas bra!

Om jag sen ändå skulle råka kollavippen,
testamenterar jag härmed min epilator till henne.

Hör du det Maken? Lägga på minnet!

20 kommentarer:

  1. Big smile :-D Det ligger i tiden ;-)

    Kramisar!

    SvaraRadera
  2. Haha, bra avtal det där!

    SvaraRadera
  3. Bra idé, tror jag måste undersöka om jag skulle kunna hitta någon avtalspartner jag med.

    SvaraRadera
  4. Hörrö.. Glöm inte ögonfransarna..

    SvaraRadera
  5. Ha ha
    Du håller dig alltid till livets absoluta viktigheter för oss kvinns. Jag säger som en av föregående talare, jag måste också planera för sådana här situationer, f-n viktigare än testamentet!

    Trevlig vecka på Dig :-D

    SvaraRadera
  6. *fniss* mycket bra plan :-) vilket påminner mig om att inte en jäkel kommer att titta på mig när jag ligger där så jag kan se ut som jag gör...de här hemma är ju vana ;-) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Man undrar var allt detta oönskade hår kommer ifrån...Jag skulle mycket väl kunna donera det till en flintskallig karl.


    Måste genast leta efter någon som kan frisera mig om jag ligger för döden

    SvaraRadera
  8. Fast för mig är det tånaglarna som känns viktiga, och dom kanske inte syns under täcket. Men jag är väldigt petig med färgen där. OK, ögonbrynen...

    SvaraRadera
  9. Inget snack om "den inre skönheten" här inte!

    SvaraRadera
  10. *hehe* Sånt avtal har min mamma gjort också.
    Väldigt viktigt, säger hon!

    Å jag har mail.
    (Vöfför har jag inte skrivit ut den i bloggen...ska genast åtgärdas)

    Å nu blev jag nyfiken också:-)

    endagitagetmedme@hotmail.com

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Haha. Men vilket bra avtal. Ska också fundera ut nån bundsförvant som jag kan avtala me...

    SvaraRadera
  12. Det där har jag funderat på :D Seriöst! Inte kommit mig för. Vet inte vem jag bör belasta... Men jag känner att det skulle vara lättare för så många att se mig skröplig då. Liksom. Göra mindre ont i dem. Fast det är väl att tänka ett steg för långt, håhåjaja ;)

    SvaraRadera
  13. Bra plan där,för hua vad man skulle se ut efter bara någon vecka. Ska kolla om jag har några konstiga hår i fejan,som ska bokas skötare till om det händer.

    SvaraRadera
  14. brukar låna gubbens rakapparat till mina fjun,det är ju han som ska glo på mig så då är det ju upp till honom att plocka med den om han har ont av stråna själv bryr jag mig nog inte så mycket just då

    SvaraRadera
  15. haha, det va bra skrivet, hoppas ja oxå hittar någon som vill göra detta för mig :D

    SvaraRadera
  16. Ingen aning om va bloggportalen e men ja har gjort min header i förrgår så den e ganska ny :D

    SvaraRadera
  17. Jag har ett, just det ett, löjligt strå som växer rakt ut från mitten av pannan. Tydligen vaknade den ynka hårsäcken till liv när östrogenet sjönk...skumt.

    SvaraRadera
  18. Jag får nog hitta en likasinnad jag med :O)

    SvaraRadera
  19. Jag har precis ingått ett sådant viktigt avtal med Maken. Han plockar mina hårstrån som växer på fel ställen, och jag rakar honom och tar bort öronhår och näshår.

    Tack för den viktiga påminnelsen!

    :-)

    SvaraRadera
  20. Rasende god ide. Dette må jeg ta opp med min beste venninne, jeg vil fortsatt ha neglelakk på klørne om jeg ligger i koma.

    SvaraRadera

Ja, och...?