QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 augusti 2010

Nya bekantskaper

Flera vi känner har flyttat den här sommaren, bl a en god vän som då fick hjälp av Maken. Som tack blev vi fjorton dagar efter flytten inviterade på grillkväll på jättetakterrassen som ingick i lägenheten. Nej jag inte alls avundsjuk, inte alls. Ett annat par var också inbjudna, jag känner dom inte så väl, men himlans trevliga och snärtiga i kommentarerna, och sånt gillar ju som bekant vi.

Praten gick löst och ledigt, och bl a kom vi in på detta med bilköp, damer kontra herrars argument för och emot. Vi pratade korkade bilsäljare och korkade äkta män, speciellt de sistnämndas puckoargument för varför just vissa bilar ska inhandlas, och vad sorts extrautrustning som då absolut måste vara med.

Då klämde en av damerna av sej följande guldreplik:

"Jamen alltså, det är andra organ inblandade när män köper bil!"

True. Oh so true.

16 kommentarer:

  1. Tror ändock det där med bilköp följer en mas faser i livet.
    I ungdomen ska det gå snabbt, sen blir det kombi när det bildas familj och barnen kommer. Kanske en SUV passar bra...
    När barnen är utflugna ja då ska det va nåt sportigt till honom och frugan. En liten cab kanske? ;0)

    SvaraRadera
  2. En mans faser ska det vara förstås....skyller på att jag är förkyld och täbbt i näsan.;)

    SvaraRadera
  3. Helt klockrent!
    Låter som att ni hade en synnerligen trevlig kväll i det sällskapet! :)

    SvaraRadera
  4. Haha, men då borde ju vi köpa bil med musen:)

    SvaraRadera
  5. Är det bara jag som har en man som inte bryr sig ett dugg om bilar eller andra tekniska saker? Där jag står ensam för allt prylintresse.

    SV: Tack för hjälperbjudandet. Hamnar gossen i knipa i storstan finns du avgjort på min lista över utryckningspersoner.

    SvaraRadera
  6. Haha, ja det är så sant så :)

    SvaraRadera
  7. Den tjejen visste vad hon sa!!

    Klockrent!

    Kram, J:son

    SvaraRadera
  8. Ojsan, jag bildar nog en egen grupp, röd ska bilen vara och tuff! Så mycket praktiska finesser som möjligt och ligga tungt på vägen. Plats för hundbur och tusen lådor vin. Och så är jag nöjd. Glömde jag billig?!
    Tack för besöket. Hittade ju en helt galet underbar kvick bloggare! Dig kommer jag att stalka!
    Hulda

    SvaraRadera
  9. Se där ja! En sanning som är sann!

    SvaraRadera

Ja, och...?