QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 augusti 2010

Los äcklos mastodontos, del 2

Jo såhär då va'.....jag skrev ju om Makens snigeltråkk (tramp) här, och nu kommer det ett verkligt äckligt inlägg, så scrolla inte ner och titta på bilden om du är äckelmagad!
Väljer du att ignorera mina varningar, så flytta iallafall tangentbordet, det kan bli ruskigt svårt att göra rent.

Ja alltså. Häromkvällen skulle Maken kolla om altandörren var låst, och vad fick han se om inte en aldrig så liten snigel-tét-á-tét på väggen till förrådet. Det såg ganska oskyldigt ut med lite rundor runt varann typ "men kolla in va', en sån snacksy liten sak DU är då!" Och så vidare, "mmm...luktar gott gör du också...kom lite närmare lilla godingen!"


Men SEN förstår ni, va'faen hände liksom???
Och nu kommer vi till äckligheterna los dubbelgigantos:
(Kom ihåg, flytta tangentbordet)

Såhär var sniglarnas klimax och sjunde himmel!


En enda jäklans härva av två sniglar snodd runt varandra i en stor pöl med slibbslem!
Det var så äckligt att jag fick nästan kräkas, blärk!


När jag hade hulkat färdigt googlade vi sorten, och fant ut att det var en sk Boasnigel,
en stor maffig sak som är den största och snabbaste(!) sorten i det här  landet (villintevetavillinteveta). Dessutom är den aggressiv mot andra snigelarter som den bekämpar och jagar bort (vill jag heller inte veta hur).

Och en sån hade Maken under hälen UTAN att trampa ner i vårt sovrum....


24 kommentarer:

  1. Åh fy, verkligen superäckliga var de :( Vad gjorde ni av de? Fick de hänga kvar?

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt.. ehem, haha.. Hittade nyss din blogg och det första man ser är sånt här? xD Huuvaligen, de är inte trevliga eller snygga de där iaf.. Du har en bra och underhållande blogg =)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en vrengt brun banan! Dere er heldige som har besøk av disse, de spiser den mer ødeleggende Iberiasneglen, som er en pest og en plage. Jeg har drept 6 snegler i sommer, som jeg trodde var Iberiasnegle (Brunsnegle), men begynner å lure på om det kan ha vært uskyldige skogssnegler.....Vel, de har lidd en pinefull død i en boks med salt.

    SvaraRadera
  4. Varför kan de inte bo långt in i skogen där man slipper se dem?

    SvaraRadera
  5. Vet du, just idag borde jag verkligen ha lytt ditt råd....*letar efter hinken vid sängen*

    SvaraRadera
  6. haha.. dom måste ju med få gosa lite xD

    SvaraRadera
  7. Äckelmagad är jag inte när det gäller sniglar. Så vida det inte handlar om mängder av mördarsniglar. Jag tycker att det är lite rart jag. Ja inte under foten inomhus men ute i naturen.

    SvaraRadera
  8. Tur att du hade sinnesnärvaro nog att greppa kameran eller är det makens bilder ;-)

    SvaraRadera
  9. Vet du att en enda snigel kan lägga 400 ägg!!! Döda dom så fort det bara går!

    SvaraRadera
  10. Fy fan för sniglar, det e förklädda aliens! DÖDA DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Lite mysigt i a f. Snigelextas. Fast dom är äckliga annars. Sista sommaren vi hade trädgård hade mördarsniglarna just krupit in.

    SvaraRadera
  12. Usch, vad äckliga!! Ni måste sätta ut varningsskyltar så de kan läsa att de går in på egen risk!

    SvaraRadera
  13. Tack för de värmande orden. Det tog slut mellan mig och min sambo efter 2,5 år så det är lite tufft faktiskt :(

    Kram Nathalié

    SvaraRadera
  14. Vad ska man med TV1000 till? Det räcker ju att kolla snigelgropen ute på altanen

    SvaraRadera
  15. Hahahaha. Det är så äckligt att jag slår över i en hittills oöverträffad försvarsmekanism och bara garvar.

    SvaraRadera
  16. Elisabeth: "vrengt banan" jag dööör!!!!!

    RKT: Snigelpervosen bara försvann! Ett enda långt läbbigt slemstreck var kvar, rysligt!

    IQ: Samma sa Maken: "lite aliens liksom".

    (jag drömde nåt räligt om sniglar på natten, fy flate)

    SvaraRadera
  17. Så kul met lite vetenskap och onödivt vetande! Tack! :-)

    SvaraRadera
  18. men dra åt skogen vilka äckel!

    SvaraRadera
  19. Dere har det iallfall ikke kjedelig... Må være interessant å bo så tett på naturen...!

    SvaraRadera
  20. Kämna för jösse namn ut adressen på nätet så man slipper åka dit- av misstag eller så menar jag ;))))))) BLÄÄÄ.Här nere har vi ju bara några miljarder mördardsniglar. Rena himmelriket mot dina monster

    SvaraRadera
  21. Lämna ut menar jag förstås- inget annat!

    SvaraRadera
  22. Ouärk!!

    Jag borde ha en sådan bild på mitt kylskåp....

    Kram, Jenny

    (svar om kattras inne på min blogg!)

    SvaraRadera

Ja, och...?