QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 augusti 2010

Los äcklos gigante

Medan jag var i Skåne fick ju Maken natta sej själv. En kväll när han skulle koja kände han nåt mjukt och slibbigt under hälen, och utan att trampa ner fullt (duktigt) så såg han efter vad det var:

En stor fet slibbig j*vla snigel!?!! I vårt sovrum! Örk vad äckligt!

Jag hade dånat på fläcken, fyyyyy....*ryser fortfarande*

26 kommentarer:

  1. bläääääääääääk!!! Tur att det var länge sen jag åt frukost ;)

    SvaraRadera
  2. Ja men hur faaan har den orkat glida in där? Usch...

    SvaraRadera
  3. Åh, fy. Sniglar gör att jag längtar hem till staden vid fjällets fot. Inte var då gångvägarna hemma fulla med sånt äckel.

    SvaraRadera
  4. Och jag hade flyttat! Döda fladdermöss och fåglar, okey...men sliddriga sniglar...UÄK!!

    SvaraRadera
  5. Oj.. Hur lång tid har inte det tagit för snigeln.. Ha ha! De är ju ganska saktgående!

    SvaraRadera
  6. Inte utan att man funderar på hur den hamnade där? Själv trampade jag på en padda i somras och trodde att det var en blöt gammal disktrasa...

    PS. Paddan överlevde och jag med! DS

    SvaraRadera
  7. Finns det fler? Ofin fråga - jag vet...men jag blir lite neurotisk av sånt...

    SvaraRadera
  8. Dem är ju så jäkla äckliga. Sliriga, slemmiga och nästan helt ogenomträngliga. Och äckliga spår lämnar de efter sig. Tvi vale.

    SvaraRadera
  9. Himla tur inte det var en groda....

    SvaraRadera
  10. Håll i dig....för många år sedan hade vi en jakthund som under natten tog en mus. Tydligen var den äcklig så den lämnades tuggblöt på mattan i vårt sovrum.
    Ja just det, den satte jag min nakna fot på när jag klev ur sängen. Splatt....

    SvaraRadera
  11. Hehe..men jäklars vad äckligt- och jäklar vilken allert snigel som tagit sig dit ;)

    SvaraRadera
  12. Inte helt tilltalande, nej...

    SvaraRadera
  13. Uæææææ! Snegler kan vel ikke komme seg opp til andre etasje, vel? Jeg, mener, kan jeg føle meg trygg der?

    SvaraRadera
  14. Åhh Elisabeth....vi har soverom i annen etasje...

    SvaraRadera
  15. Koka och äta med vitlök kanske?

    SvaraRadera
  16. Hur hade den kommit in? Och sniglar som är så svåra att få bort -de liksom kleggar fast!

    SvaraRadera
  17. Hosanna: Nada kyssing då alltså!

    SvaraRadera
  18. Be maken ta av sig stövlarna innan han går in i sovrummet, även när du inte är hemma - så slipper ni slibbet ;-))

    ahhh GOT HIM med byxorna nere ;-)

    SvaraRadera
  19. Hei! Det samme hende på vårt soverom. Mannen spratt opp av senga når han kjende noko sleipt på armen. Vi såg slimet etter snigelen oppetter veggen. EKKELT!!

    SvaraRadera
  20. å fy fan vad äckligt!
    men du! nu har du över 100 följare - det tycker jag är cool! :D

    SvaraRadera
  21. t. Ett t på slutet av cool ska det vara.

    SvaraRadera
  22. Uæsj! Hakket verre enn edderkopper. Flaks fir deg at du ikke var hjemme!

    SvaraRadera
  23. Usch o fy.
    Undras om den hade släpat sej dit själv, eller hängt sej fast under foten?

    SvaraRadera
  24. Men hu!!!!!!!

    Min granne berättar gärna om den gången hon hittade en groda i torktumlaren.
    Tur att det inte var hemma hos mig - då hade jag dött.

    SvaraRadera

Ja, och...?