QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 augusti 2010

Hallo?

Jag läser mestadels andra bloggar genom Instrumentpanelen, men jag märker att jag inte alltid får full uppdatering där fast det ska funka så. Att läsa i Google Reader är ju en möjlighet, men då får jag ju inte kommenterat. Eller? Och om jag läser genom bloglovin' måste jag väl ändå öppna inlägget om jag ska kommentera? (jag gillar att kommentera!) Och bloggen jag vill läsa måste ju vara listad där?

Nån som vet? Hur gör ni?

16 kommentarer:

  1. Oj, det här blev överkurs för mig :-/ Jag läser via min lista på min blogg, ibland från andras listor på deras bloggar, men vad det går "via" har jag ingen aning om. Däremot är jag irriterad över att inte alla uppdateras på min lista :-( men kommentera kan jag göra hur jag än går in och läser :-)

    SvaraRadera
  2. Hum, jag vet inte riktigt hur jag gjort men jag har en egen lista med bloggar jag följer som uppdateras ... hur det hela "går till"? Vet ej men det tar tid att gå in, kommentera och hålla sig uppdaterad ... speciellt om man följer många... detta har jag själv undrat, att det måste finnas ett smidigare sätt?

    SvaraRadera
  3. Jag kör bloglovin. De bloggar jag vill följa behöver inte vara reggade där det räcker med att jag vill prenumerera på den så kommer den upp. Tror jag i alla fall. För mig har det varit enklast. Jag får då en ruta i nedre högra hörnet där jag trycker nästa så kommer nästa inlägg upp utom hos dig och några till, där det försvinner om jag har kommenterat. Då får jag gå tillbaka och öppna ett inlägg manuellt igen för att det ska funka.

    SvaraRadera
  4. PS. Man vill ju gärna ha samlat alla som man vill läsa oavsett vilken bloggtyp de har eller oavsett om de är sådana googleföljare.

    SvaraRadera
  5. Som Selma säger - man behöver inte vara listad för att kunna läsa bloggar på bloglovin. Om en blogg inte har prenumeranter så läser den inte dess rss-flöde men så fort ngn börjar prenumerera så kommer det automatiskt att bli uppdaterat på den bloggen :)
    Jag har alla genom bloglovin nu - förut läste jag en del via bl - andra genom senate uppdaterade av de man följer men det vart så tjorvigt :P

    SvaraRadera
  6. Lagt de jag vill följa i vanliga favoriter, sen går jag från början till slut när tiden finns.

    SvaraRadera
  7. Jag brukar gå in på min högra sida i min blogg där jag ser hur många timmar sen som mina favoriter lade upp sitt senaste inlägg.

    SvaraRadera
  8. Och jag gör lite av varje. Bloglovin och egna bokmärke o via listan i min egen blogg. Rätt osmidigt haha

    SvaraRadera
  9. Du måste välja en funktion som gör att du ser när dina bloggfavvisar har producerat. I blogspot finns den funktionen. Kika runt i Inställningar eller nåt liknande så hittar du säkert en sådan funktion.

    SvaraRadera
  10. Jag har min lista som jag har satt på bloggen. Där ser jag om någon har uppdaterat o då går jag in på dens blogg o läser.

    SvaraRadera
  11. Jag har en lista på bloggen som jag bläddrar i. ....... Inte smidigt alls men jag gör mest som jag alltid gjort..........

    SvaraRadera
  12. jo gör som Cina för det mesta, har några på min blogg jag följer, men sedan ahänder det att man hittar någon via andras kommentarer, då brukar man göra nya fynd....

    SvaraRadera
  13. Går efter min lista på bloggen, sen har jag även bloggar inlagda i mina "bokmärken". Sen snurrar jag förstås runt helt planlöst.

    SvaraRadera
  14. Jag har alla sjuhundrafemtioelva bloggar jag följer i Google Reader. När jag vill gå in och kommentera ett inlägg öppnar jag helt enkelt blogginlägget (genom att klicka på rubriken). Enkelt och bra. Ganska skönt att slippa gå in på alla bloggar för att läsa och istället kunna sitta och läsa i ett och samma Google Reader fönster.

    SvaraRadera

Ja, och...?