QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 augusti 2010

Fegt

Läser på en annan blogg att unge tonårskillen blivit dumpad av sin flickvän via MSN, det är så himla fegt gjort! Den bönan kan inte ha varit värd den grabben.

När Sonen var på samma ålder fick han aldrig göra slut via SMS eller MSN, nej, face to face var det som gällde. Hur ska man annars lära sej detta med respekt för andra? Och vad slags respekt förväntar man sej med ett sånt uppförande?

Nä, fegt är vad det är.

18 kommentarer:

  1. Håller med du, öga mot öga, det ska man greja!

    SvaraRadera
  2. Gud vad skönt att du säger så! Fjortonåringen här hemma ville göra slut med sin (första) kille efter en månad. Kruxet var att hans telefon gick sönder just innan de åkte iväg på en två veckor lång resa = noll kontakt. När han kom hem igen så sa jag att hon MÅSTE göra slut via ett samtal, inte telefon eller liknande. Men innan hon hann göra nåt ringde han, och ville göra samma sak. Båda ändrade status(?) på fejjan exakt samtidigt, och nu är hon sur för att han hann först...*suck*

    SvaraRadera
  3. Fy stackars kille... Det negativa med tekniken antar jag...

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag tror det är tekniken. Jag hade en kärlek i ungdomen som nog tekniskt sätt aldrig gjorde slut. Undrar om man ska höra av sig så här närmare trettio år senare och säga att nu är det slut. Rädslan för jobbigheter är nog den samma.

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig! Att elektroniskt slänga nåt i ansiktet på nån är dåligt.

    SvaraRadera
  6. Ja tyvärr så är det ju så att dom har svårt för att just "prata" dagens ungdomar. Det är bara msn,sms,facebook som gäller. Är stolt över min äldsta dotter att hon gjorde slut face to face;)

    SvaraRadera
  7. Fegt var ordet. Men jag tror att det är så det går till nuförtiden. Ibland.

    SvaraRadera
  8. VA?
    Är det SANT?
    Gör folk verkligen på detta vis?
    På riktigt?
    VA?
    Är det sant?

    SvaraRadera
  9. Man måste ha en ryggrad för att kunna stå. Anser inte att fega människor har det!

    SvaraRadera
  10. Var med om en flicka som grät för hon hade gjort slut med sin pojkvän då hon var inte kär längre men tyckte synd om honom...

    SvaraRadera
  11. Vad gullig du är som skriver om min olycklige grabb. Flickvännen kunde åtminstone ha väntat till vi kom hem från vår utlandsvistelse. De tre sista dagarna var bara en plåga för honom och vi andra också så klart. Min spralliga kille sjönk ihop som en trasa och ville inget annat än att krypa ur skinnet.

    Kramrar till dig vännen!

    SvaraRadera
  12. Ja, det är ynkligt. Öga mot öga ska det vara.

    SvaraRadera
  13. Fegt, uselt och mycket dåligt! Mindre ryggrad än en mask...

    SvaraRadera
  14. Moralen måste hållas uppe och det är viktigt att visa respekt för andra. Bra talar Osloskånskan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Fegt MEN jag tror inte att det har med "dagens ungdomar" att göra som ngn skrev. Jag kommer ihåg hur jag själv, och mina kompisar också, blev dumpade utan ett ord också. DÅ hade ett sms varit bättre, än att bara gå i ovisshet och sedan själv dra slutsatsen.

    Så dagens ungdomar är nog varken bättre eller sämre än gårdagens...

    SvaraRadera

Ja, och...?