QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 augusti 2010

Dunka dunka-musik

Ikväll har Maken bestämt att vi ska återuppleva ungdomstiden i form av Aha's avskedskonsert på Ullevål Stadion. Fast jag tror jag skippar det bredaxlade modet, pumpsen och det smala guldskärpet. Och dåtidens ultramoderna panneband hade
jag aldrig. Tyckte alla såg ut som om dom var sårade i kriget.

Nä, den här gamla tanten tar vettiga lågskor, varma kläder och öronpropps.
Nåt har man ju iallafall lärt genom åren. Häpp. Eller nåt.

23 kommentarer:

  1. Det låter klokt. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag gillade dem sååå mycket. Och Morten var ju sååååå söööööt! =)
    Ha det så kul och trevligt!

    SvaraRadera
  3. Menar du att du inte ska svimma av förtjusning också... ;D

    SvaraRadera
  4. Ja, men, du ska väll ändå stå och hoppa, slänga med armarna och kasta upp dina trosor på scenen!+ ;-D Ha en underbar kväll!

    SvaraRadera
  5. Jag gillade dem också, mucho!
    Hade varit skitkul att gå på den konserten, ha't så kul!

    SvaraRadera
  6. Var kär i Morten när jag var liten. Tror han var min första kärlek till och med. Bra att du har med dig öronpropps!!

    SvaraRadera
  7. ojojoj..de normmännen fick mitt 15 åriga hjärta att bli lyckligt och idag som fyranolla gillar jag fortfarande musiken :)
    Ha en fantastisk kväll! Kram

    SvaraRadera
  8. Det vert nok kjempekjekt!

    SvaraRadera
  9. Kult, skulle gjerne vært der. Gå for fornuftige sko og jakke med store nok lommer til alt du trenger. Ha det gøy!

    SvaraRadera
  10. Ha det så kul!

    Maken brukar ha öronproppar med sig även till mig. Senast det begav sig använde jag faktiskt dem. Men bara när förbandet spelade. De var nämligen bedrövliga... Denna tant har inte lärt sig att använda öronproppar, men jag har bekväma skor! :-)

    SvaraRadera
  11. Åh, hoppas det blir lika kul som det låter!

    SvaraRadera
  12. Åh , Take on me - det var tider det. Tycker att det vore kul om du klätt dig tidstypiskt. Då hade du nog hamnat på förstasidorna i alla tidningar (men vem har kvar såna kläder?)

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni får en superfin kväll!

    SvaraRadera
  14. Neeej., skippa det inte! Gör det, bara för EN kväll! :D

    SvaraRadera
  15. Ha absolut en bra kväll, utan guldskärp...

    SvaraRadera
  16. Det var gruppen som kom genom väggarna och bad folk kladda på sig, ja eller nått :-) Sketkul ju!!!

    Ha de

    SvaraRadera
  17. Men hallå, axelklaffar måste man väl ha åtminstone. Och visst var de bra, Morten o hans gäng... :)

    SvaraRadera
  18. AHA! De lyssnade jag på också! Så de spelar fortfarande? Otroligt! Hoppas att det var en bra konsert! Var Morten lika snygg?

    SvaraRadera
  19. Hoppas ni hade trevligt och att du möjligen hörde något, jag tänker på öronpropparna.
    Men, du, hur många avskedskonserter har dom haft egentligen????
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Sötsakerna från Norge....
    Jo, dom minns man!
    Och platådojjorna...
    och axelvaddar som satt fast med kardborr...
    ..men guldskärp????
    Jag måste ha gått miste om något!!!

    Haha...underbart!

    Hoppas konserten va bra!

    Kram, J:son

    SvaraRadera

Ja, och...?