QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 augusti 2010

Dum i fötterna också

Häromdagen var jag ute och skulle knalla mej en aldrig så liten promenad. Men huvva, jag slarvade och tog för platta skor, och majj gadd, sen fick jag den träningsvärken i vaderna, au au. Idag tog jag på ett par tjusiga sandaletter med omesig klack (läs högre) och se där; träningsvärken puts väck! 

Nej - jag har inte högklackade joggingskor.
Nej - jag joggar inte överhuvudtaget.

Varför?
- Los tuttos bl a, få dom i otakt och du går i diket som en vilseskjuten torped.
- I övrigt ska man inte utsätta stora fläskmassor för osynkade rörelser,
  det kan gå fryktelig galt, se föregående punkt.

Och ja - jag har därtill ägnande skor, om jag skulle få befängda idéer om jogging.

15 kommentarer:

  1. Haha.
    Ja tuttarna mår då inte bra... ;-)

    SvaraRadera
  2. Toka, där, jag har aldrig gått i diket pga av tottsväng i alla fall, och mitt skoval varierar...
    Men för platta, ja det kan jag få ont i benhinnorna av :/

    SvaraRadera
  3. Mina tuttar är modell mindre så det problemet har jag tack och lov inte, hihi!

    SvaraRadera
  4. Näää.. Jogging.. Sånt där håller man ju inte på med! ;)

    SvaraRadera
  5. Hahaha, inte lätt med såna los tuttos :)

    SvaraRadera
  6. När jag red körde jag med dubbel tuttekasse. En vanlig och utanpå det en sportdito. Det skvalpade i alla fall men det var det värt.

    SvaraRadera
  7. Hahha :-) Jo Los Tuttos har hindrat även mig i diverse olika träningsformer..

    SvaraRadera
  8. *asg* underbara du!! Jogging, om det inte går att äta är det inget för mig! JAA till högklackat!!

    SvaraRadera
  9. Förstår precis! Har samma problem. Och kinderna skakar också.

    SvaraRadera
  10. Åh gud va du är härlig. Kramen

    SvaraRadera
  11. Jogga är inte alls behagligt och varför plåga sin kropp? Man har liksom bara en...

    SvaraRadera
  12. Känner igen det där. Bättre att hålla sig lugn än att sätta kroppsdelar i rörelse som tar tjugo minuter på sig att stilla sig igen :)

    SvaraRadera
  13. Tack! Ännu ett bevis för att det är säkrast att sitta i soffan och surfa. Så inte tuttarna viftar ner en i diket med brutna kroppsdelar som följd!

    SvaraRadera
  14. Jag har inte så stora los tuttos. Men min PT säger att jag inte ska springa i alla fall. Jag är väldigt lydig när han säger det :-D

    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?