QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 augusti 2010

Det gick fort!

Tjoff tjoff! Så har jag en ny liten kamera :-)
Maken har köpt sej sin tredje lilla digitalkamera, och då ärver fruen! Har man
bara tålamod, så slipper man själv att lägga ut pengar på diverse sånt. (Den
digitala systemkameran från 2008 räknas tydligen inte).

Fast vad ska han med dom? Han tar ju nästan inga kort nästan ju!

21 kommentarer:

  1. Här på Åland kallas de prylbögar, de som "ska ha" men aldrig använder... Men det är ju bra för dig!!

    SvaraRadera
  2. Grattis med kamera! Tar du bilder, da?

    SvaraRadera
  3. Bra med en kamera för varje tillfälle ju.

    SvaraRadera
  4. Se på den :-D Det var inte illa!

    Kramar :-D

    SvaraRadera
  5. Gött.. Du vet hur en slipsten ska dras...

    SvaraRadera
  6. Åh, ta kort-massor med kort..alla dessa minnen som poppar upp med titt på korten :)

    SvaraRadera
  7. Här är det tvärtom. Jag är den oekonimiska prylgalningen, maken ärver.

    SvaraRadera
  8. Skönt att kunna ärva av nån som fortfarande lever!;)

    SvaraRadera
  9. HIHI!!! Synd, jag har ingen att ärva från... Vore himla bra!

    SvaraRadera
  10. Då kan väl du ta den nya så behåller han den gamla! Smidigt och smart.

    SvaraRadera
  11. Maken brukar fråga om jag inte behöver en ny mobil eller kamera utan att jag ens har nämnt det. Har inget med att göra att jag vill ha det snarare om att han är sugen på att köpa. Men visst, jag tackar inte nej ;)

    SvaraRadera
  12. Strunt i att han inte tar några kort, du får du ta över dem sen, obefintligt använda!!!

    SvaraRadera
  13. Tycker gott du kan ta över den nya, du som fotar alltså. Maken kan nog nöja sig med den "gamla", men så funkar det ju inte, ny teknik är bra oavsett om man använder den eller inte ;)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. skönt! då kan du köpa ngt annat, typ skor för pengarna du tänkt lägga på en kamera! :D

    SvaraRadera
  15. Vi har gemensam ekonomi så tyvärr drabbas jag även om han köper... Fast just kamera och telefoner är det jag som brukar vilja ha nya av

    SvaraRadera
  16. Grattis! Her går også fotoapparat i arv. Trur min mann har ein 4-5 stk. Snart nok til alle i familien.
    IE (= ei forkorting for Internett Explorer). :)

    SvaraRadera
  17. Du har det bra du! Här är det jag, som precis som Selma är den prylgalna och som låter maken ärva i stället. S-t alltså att man inte kan programmera om sig....
    Så ä' det bara!

    SvaraRadera
  18. Vilken tur du har, själv e de ja som vill ha nytt hela tiden, ny mobil, ny dator, ny kamera men pengarna finns inte hur vi än försöker ;)

    SvaraRadera
  19. Bara att gratulera!
    Perfekt att få ta över sånt som man vill ha, men kanske inte lägga en massa pengar på...((:

    Kram, Jenny

    SvaraRadera

Ja, och...?