QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 augusti 2010

Bäään

Jag har skrivit det förr, och jag skriver det igen: Maken sprätter runt med benen i bingen som en skenande elvisp på speed. Nu när vi var i Köpenhamn och låg på hotell blev det så galet att jag till slut fick lägga täcket på golvet, och flytta ner. Som tur var det jättevarmt, så jag klarade mej med överkastet. Andra natten flyttade han ner på golvet, och sista natten tog jag en liten sömnpilla och sov därför som en klubbad stock.

Men ändå....ligga på golvet när man är på hotell....det är ju ingen höjdare.

Så han har googlat och funnet ut att han lider av restless legs, och därmed går det
nu ner järnpiller på högkant. Och igen är Maken bländad av sin egen förträffliga självdiagnostisering och tror sej återigen ligga stilla som en död sill.

Still totally lost alltså.

16 kommentarer:

  1. å kanske skulle vara bra med 2 sovrum 2 hotellrum;)

    SvaraRadera
  2. Om ni skulle byta ut järnpillret på högkant mot järngaller på högkant, mellan er!? ;-) (aj, vad ont när han fastnar i gallret sen...hm...)

    SvaraRadera
  3. Det kan finnas en poäng i att ha egen kupé under rådande omständigheter. Jag menar, inget hindrar ju att man hälsar på ibland i varandras kupé.

    SvaraRadera
  4. Eller att han får en elstöt varje gång han rör sig?!

    SvaraRadera
  5. Haha! Du får testa att klubba honom först!! ;D

    SvaraRadera
  6. Ska man ligga på golvet kan man lika ra tälta. Lägg maken på golvet i stället ;-)

    SvaraRadera
  7. Magnesium är bra om man har problem med kramper i benen. Man tar en stor dos innan man går och lägger sig. Själv har jag problem men kramper men det har lugnat sig lite sedan jag tog denna mineral. Annars är stekpannan ett bra instrument att använda...

    SvaraRadera
  8. En död sill med förstoppning kanske... ;D

    SvaraRadera
  9. han är bra på att ställa diagnoser din gubbe

    SvaraRadera
  10. Kanske dags för lite bondage då ;)
    och glömma knyta upp *fniss

    SvaraRadera
  11. Melinda har klart bästa förslaget! Elstöt he he (ondskefullt skratt)

    SvaraRadera
  12. Hade en kollega med restless legs. Hon hade sömnproblem tack vare det. Maken din har flyttat över dem (sömnproblemen) på dig istället?

    Adressen:http://annabloggerian.wordpress.com/

    SvaraRadera
  13. Ge honom en Treo eller två, det skall hjälpa har jag hört av min svägerska.

    SvaraRadera
  14. Ooooo såna ben har jag också. Very jobbigt. Men nån järnbrist är det inte här i alla fall. Järnnivån är bra. Kanske snarare en släng av ADHD enl Wikipedia. Ser att någon här ovan rekommenderar Treo och det brukar hjälpa mig också. Kanske ska testa magnesium.

    SvaraRadera

Ja, och...?