QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 augusti 2010

Award


Jag har fått en award av
DICTUM FACTUM- SAGT&GJORT :-)

Sju saker om mej som ingen visste förut -
det börjar bli svårt...

Men here we go:



1. Min första bil var gul.
2. Det var min andra bil också.
3. Tredje bilen var mörkblå.
4. Fjärde var ljust mintgrön.
5. Femte var svart.
6. Sjätte och nuvarande bil är också svart.
7. Jag är gruvligt långhårig för tillfället, frissan på fredag!

Den som känner sej manad - varsågod!

10 kommentarer:

  1. Jag lånade en gul liten renault av min bror en gång, den såg ut som en brevlåda.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, alla mina bilar utom en har varit röda! Vet du att i vissa länder har du billigare försäkring om du har en röd bil - de syns bäst i trafiken! Nej, inte på Åland... Kram på dig! (jag awardar 7 saker om skor idag ;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till utmärkelsen.
    Många bilar du har avverkat!

    SvaraRadera
  4. Elaine: Jag är en gammal tant, då har man hunnit med några stycken!

    SvaraRadera
  5. Om jag fick bestämma fritt så skulle min bil vara: röd, en speciell röd ton som jag inte kan namnet på ... precis som jag inte kan köra och därmed sagt att jag inte har körkort!
    :)

    SvaraRadera
  6. Gratulerar till Awarden - den är du verkligen värd!
    Så många bilar på en gång......och så många färger!
    Hugs!

    SvaraRadera
  7. Vilket minne! Jag försökte sitta och komma på mina "bilfärger" men icke!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fast att ingen skulle känna till dina gamla bilfärger det tror jag inte på.
    Någon måste ju någon gång sett dig i din bil va.
    Ja, om man ska vara petig alltså och det är jag tydligen idag. Sorry!

    SvaraRadera
  9. Nämen hej och tack för fina ord!

    Läser din blogg med ett leende som börjar leta sig upp till öronen. Hahahaha, vad bra du skriver!

    "Och igen är Maken bländad av sin egen förträffliga självdiagnostisering och tror sej återigen ligga stilla som en död sill. Still totally lost alltså."

    Hahaha. Klockrent. Men det där om snigeln... Alltså, säg att du skämtar. Säg att jag läste fel. Jag är också närsynt; vi säger att det var därför. Jag är verkligen ingen tjafsig, pedantisk människa för övrigt. Jag har gärna sand och gräs och misstänkt sunkiga mjukdjur och svettiga ungar och karlar i sängen (hur lät det? jag menade snarast en karl) men herre gud, människa!!!! SNIGLAR. Där går min gräns innan jag skulle ta klivet och bli mentalt pajad på riktigt. Fy fan!!!!!!!!!!!!!!!

    Annars: :-)

    Kram, Elin

    SvaraRadera

Ja, och...?