QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 juli 2010

Tant?

Är det bara jag som är gammaldags som förväntar ett 'tack' när jag gett eller skickat en present eller pengar till någon? För jag undrar ju såklart om det har kommit fram när det går brevledes. Vad tycker ni?

Och så vill jag tilägga att ingen som normalt läser den här bloggen ska känna sej träffad - ok??!

16 kommentarer:

  1. självklart är ett tack en självklarhet!! det är ju vett och etikett!!

    SvaraRadera
  2. jag tycker som du ALWAYS , självklart hör man av sig , om dom har mottagit det och är hemma ;)

    SvaraRadera
  3. Tycker precis som övriga att man ska tacka!

    SvaraRadera
  4. Inte är du tant! Klart man ska (fast jag är ju tant)

    SvaraRadera
  5. Jag behöver inget översvallande tack men visst vill man gärna ha ett tack för omtanken och besväret och gärna en kommentar om presenten.

    SvaraRadera
  6. Om artighet är att vara gammaldags då vill jag verkligen vara gammaldags tant! Presenter ska tackas för. Likaså gärna tackförsenast om man haft gäster. Det är en bekräftelse på att presenten kommit fram, att man uppskattar tanken och så även när man varit gäst. Att man visar uppskattning. Mera tant (kärring) fasoner är av godo!

    SvaraRadera
  7. SJÄLVKLART!!! (för tusan..) ett tack, med andra ord är du ingen tant :)

    SvaraRadera
  8. Absolut! Om det är att vara tant, vill jag vara den tant jag är :-D

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. jag lovar att tacka tant,
    men jag har ännu inget fått :-(

    SvaraRadera
  10. Det känns ju liksom självklart

    SvaraRadera
  11. Inte farao ska man behöva ringa och fråga, klart som korvspad att mottagaren ska tacka. Annars - "skämmes, ta mej faen".

    SvaraRadera
  12. Självklart ska man tacka då någon har gjort en sådan stor insats, i min värld är ett tack en självklarhet!

    SvaraRadera
  13. Klart man ska få ett tack! :)

    SvaraRadera

Ja, och...?