QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 juli 2010

Sysselsättningar

Imorrn för en vecka sen körde Maken och jag till Köpenhamn sammen med Skagengänget. Fyra knallbra dagar där med mycket god mat&dryck, shopping och kultur, bättre kan man inte ha det. Bra hotell och fint väder också.

Mindre kul var det ju att få orättmässigt parkeringsböter, men det ska snart vara ur världen. Och trots att jag är skåning och kan norska (som ligger nära skrivmässigt)
så var det knövvligt att förstå varandra, så det fick gå på engelska istället. Men den nitiska parkeringsvakten kan iallafall ta sej där bak nu.

På söndagen fes gänget tillbaka till Oslo, medan jag for över bron och hem till mina föräldrar. Så där är jag alltså nu och ska hjälpa till med några större möbelsaker lite
hit och dit.

Hade dock tid till en tur på stranden, igår, det finns inget som slår
Skånes sandstränder på sommaren, hög avslappningsfaktor, najs!

7 kommentarer:

  1. Synd bara att Skånes stränder är så långt från Norrland. Jag längtar till en strand nu.

    SvaraRadera
  2. Köpenhamn och Skånes stränder, jag tror jag ska satsa på det nåt år, det låter bra!

    SvaraRadera
  3. Absolut det bästa! Kanske en liten skånsk sandstrand på söndag em för mig...fast då regnar det väl.

    SvaraRadera
  4. då måste jag en vacker dag besöka dessa stränder! :)
    kram på dig

    SvaraRadera
  5. Så dei forstår ikkje svensk heller, nei... Dei påstår at dei er flinkare på det når dei har funne ut at eg ikkje er svensk.

    SvaraRadera
  6. Hej

    Ja Köpenhamn är fint att ha så nära sig. Tar bara tåget över bron så vips är man där. Har också turen att bo i Malmö som ligger så nära Europa...he he

    SvaraRadera
  7. Så länge de inte pratar.. ja, då är Skåne underbart!
    =)

    SvaraRadera

Ja, och...?