QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 juli 2010

Om man är glad i döden kryper/flyger man in, annars låter man bli.

Härmed varnas allt smått som kryper och flyger för att inträda/flyga in Osloskånskan hem. Väljer man att passera tröskeln, sker det på egen risk. Här härskar nämligen den STORA DÖDEN i form av en flugsmäll. Tar det mesta. Flugsmällen väntar inte tills
man sitter still, den slår gladeligen i luften också.

Husets mannliga invånare säger att Osloskånskan spelar pingis med det som flyger.
Kan väl vara en bra beskrivning. Enda nackdelen är att det kan vara svårt att lokalisera nedslaget. Man får därför leta. Men som regel letar man efter lik, så det är
inte så farligt.

Tips: Av erfarenhet bör flugsmällen ha ett skaft av metall, då Osloskånskan slår med styrkan till en dopad rysk kulstötare. Plastskaften går av efter ett slag, och i längden
blir detta kostbart. När metallskaftet efter ett visst antal träffar antagit formen av en bananböj, kan det med lätthet böjas tillbaka till ursprunlig form, dvs rakt.

Fast humlor räddas ut igen, dom är på nåt sätt så sympatiska.

15 kommentarer:

  1. Ha ha, men vad skönt att du skrev det där om humlorna, för de är lite mulligt smågulliga, men annars, slå på bara!!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Minns min morfar som med kupade händer eller en burk, fångade upp insekten som hade kommit in och galant bar den ut till friheten. Alla insekter kunde verkligen känna sig säkra......men jag är lite blandad.....jag smäller till de insekter jag inte gillar men humlor "mumlor" de är säkra hos mig...hehe

    SvaraRadera
  3. ja, humlor är skitsöta :)

    SvaraRadera
  4. Hm, smäll det som smällas kan, är mitt motto!

    SvaraRadera
  5. Och nu börjar bananflugorna härja. Hatar dom!

    SvaraRadera
  6. heheheh ska genast införskaffa en sån;))men du låter väl bli fjärilarna?? dom susuar gärna in genom vår dörr och dom är ju sååååfina

    SvaraRadera
  7. Humlorna kan känna sej säkra här också, men annars går flugsmällan varm. Eller flugsmällorna skulle jag kanske säja, här finns minst en i varje rum.

    SvaraRadera
  8. Jag känner så här, du varnar ju iaf. Det görs inte i många hem. Så du är en väldigt bra krypdödare.

    SvaraRadera
  9. Jag är lite inne på att skaffa mig en sån där grym elektrisk.

    SvaraRadera
  10. Här varnas inte utan det bara smäller till ;D

    SvaraRadera
  11. Jag smäller också kors och tvärs. Flugor och mygg åker samma väg. Fast mygg är svåra att flugsmälla, bäst att vänta tills dom sätter sig ner på ens oskyddade hud. DÅ slår man till.
    Haha.. död åt dig moskito..

    Ha en härlig kväll!!

    SvaraRadera
  12. Jag måste skaffa mig en flugsmälla! Upptäckte idag att jag hade et stort behov av en

    SvaraRadera
  13. Hehe! Eg viser ingen nåde, og smeller til. Har flugepiske på nattbordet også....
    Følger deg vidare :)

    SvaraRadera
  14. Haha! L har problem. Så fort han tar fram flugsmällaren (ingen sån där el-tjo-fräs) så försvinner de puts väck!! Skumt va?

    SvaraRadera

Ja, och...?