QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 juli 2010

Mississ Torris

När det blir Sahara i den ena regionen blir det struligt i andra regioner också. Jag har nämligen blivit en torrboll i ögonen. Gamla linserna sitter liksom inte kvar på ögat, utan åker med när jag blinkar: Upp. Och ner. Upp. Och ner. Lite obehagligt. Och jag tror inte man ska smörja hormonkrämen i ögonen. Kanhända blir det bättre smörj, men till gengäld säkert ruskigt suddigt. Och då är man ju lika långt så att säga.

Så nu har jag haft en liten sväng med att prova ut nya linser.

Nån typ sitter så skönt, så skönt på ögat, men int' faen ser jag skarpt med dom. Nej.
Andra sitter också skönt, dock dösvåra att få ut, vi pratar vakum och sugklocka. Nej.
Flera andra sitter bra, jag ser(!) dom går att få ut, men kostar skjortan. Nej.

Men nu har jag hittat Proclear-1-day med 60% vatten i, som funkar! Utan att vara jättedyra. Dessutom finns dom på nätet på Lenson.com, där dom är ännu billigare.

Sånt tycker vi om!

11 kommentarer:

  1. Vilka bekymmer. Jag tycker det låter läbbigt jag.

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. ANvänder själv linser och det är DÖJOBBIGT när man måste använda sugkopp för att få loss dem!!Bieffekten blir ju lite lätt utstående ögonglober...

    SvaraRadera
  3. Jag får torra ögon endast när jag har råkat somna med linserna i...
    Inte skönt alls men som tur är händer det inte så ofta :)

    SvaraRadera
  4. men tur att du hittade dom då :)
    kram :)

    SvaraRadera
  5. Jag önskar nästan jag hade torrt i murvelgrottan och ögonen, istället har jag torrt inne i hjärnan... Man riktigt hör hur det har torkat ihop och ligger och skramlar :-/

    SvaraRadera
  6. Jag provade en gång, såna som skulle ge mig bruna ögon, men se det gick bara inte, kunde liksom inte peta mig själv i ögonen....
    Tur jag inte behöver :O)

    SvaraRadera
  7. Tycker att du är riktigt modig, jag... Skulle aldrig våga ha såna pillgrejer i ögonen. Jag är tacksam för att man fortfarande kan få tag i glasögon :-)

    SvaraRadera
  8. Nätet är bra till att köpa linser OCH glasögon!

    SvaraRadera
  9. Längtar efter linser igen, nu när det finns så mycket fina solglasögon, men jag har så konstiga fel så det lär väl vara omöjligt..? Blev sugen att kolla upp det. Nu gör jag det.

    SvaraRadera
  10. Grattis till att ha hittat rätt! ögonen är viktiga...

    SvaraRadera
  11. super, jag kör med gammaldags brillor jag

    SvaraRadera

Ja, och...?